Jump to content

private.cer


Recommended Posts

Ik heb voor ING iDeal Advance geinstalleerd met nieuwe iDeal.cer, maar
Als men een betaling met iDeal wilt uitvoeren krijgt men een foumelding.
Er wordt gevraagd naar het bestand private.cer in de map .../ideal/ideal/security/private.cer

Ik ken alleen de bestanden in de oude versie: priv.pem en cert.cer. en ideal.cer

Wie weet hoe ik dit oplos

Oh ja,
Nog een bestand dat gevraagd wordt is: private.key

Oke, Ik heb de settings in Settings.php veranderd, maar nu krijg ik een andere foutmelding:
Warning: openssl_sign() [function.openssl-sign]: supplied key param cannot be coerced into a private key in /home/../public_html/modules/ideal/ideal/Security.php on line 39

Warning: openssl_free_key() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/../public_html/modules/ideal/ideal/Security.php on line 40
Foutmelding van iDEAL:

Value too long

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo,

In de map /ideal/security/ vind je diverse public certificates.
Deze zijn nodig voor de beveiligde verbinding tussen je Bank en je Webshop.
Wij adviseren deze over te nemen, zodat de iDEAL plug-in blijft werken.

Mocht dit certificaat niet up to date zijn, dan kun je de nieuwste versie van dit certificaat downloaden van je iDEAL dashboard ( daar heet dit bestand ideal.cer ).
Hernoem deze naar het huidige public certificate, en upload deze op je FTP omgeving in de map ../ideal/security/

Wat betreft je private certificate, deze moet je uploaden op zowel je test als live dashboard van de door jou gekozen bank.
Je private key en je private certificate moet je uploaden in de map /ideal/security/

Hoogstwaarschijnlijk moet je je private certificate nog benoemen in de config file.
Hiermee zou je plug-in moeten werken.

Gezien de foutmeldig verwacht ik dat er een fout is gemaakt bij het genereren van je private certificate en bijbehorende key bestand. Ik adviseer deze voor de zekerheid opnieuw te genereren.
Ik gebruik daarvoor zelf altijd het programma openSSL.

Groeten,
Martijn

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...