Jump to content

Stop ved registreringstrin


VickyK

Recommended Posts

Hej

Jeg kan se på statestik-modulet at der er nogle besøgende på min shop, der afbryder købet, altså stopper ved registreringstrinnet.
- Jeg har også et modul installeret der gør det muligt at købe uden at registrere sig!

Gør jeg noget forkert siden nogle folk hopper fra, selvom de ikke behøver at registrere sig for at købe?

Har I andre nogle erfaringer med dette - hvad har I gjort for at ændre på det??



vh, Vicky.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor meget du skal lægge i det.

Jeg har OPC installeret. Der er masser af kurve med varer i, uden at de bliver til noget. OPC=Al checkout på samme side.

Så du skal ikke forvente at kunder ligger noget i kurv, og så køber. De smutter som regel undervejs, hvis der ikke er mere interessant på siden.

PS: Hvordan udleder du det af statistikmodulet? For så skal du da sidde inline hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor meget du skal lægge i det.

Jeg har OPC installeret. Der er masser af kurve med varer i, uden at de bliver til noget. OPC=Al checkout på samme side.

Så du skal ikke forvente at kunder ligger noget i kurv, og så køber. De smutter som regel undervejs, hvis der ikke er mere interessant på siden.

PS: Hvordan udleder du det af statistikmodulet? For så skal du da sidde online hele tiden.
Link to comment
Share on other sites

Mange fylder i kurven bare for at se, hvor meget det kommer til at koste i alt. Måske sidder de samtidig og kigger på en tilsvarende webshop, så de kan sammenligne 1:1. Jeg har set kunder, der er vendt tilbage til en kurv, 1-2 uger efter de startede den.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bruger Google analytics så har man mulighed for at se hvor længe kunderne er om at checkud, enden efter hvor mange besøge, eller anternativs efter hvor mange dage.

Her er vores procent sater vedhæftet. Jeg har klippet transactionerne ud, det kunne jo være vores konkurrenter kiggede med.

Men der er generelt mange ting der spiller ind på om dine besøgende bliver til kunder, meget handler også om hvor troværdig de finder din side, hvilke betalingsmuligheder du tilbyder og en hel masse mere. Personligt sukker jeg helt vildt hvis jeg falder over en checkud process på mere end 3 step.

EDIT: Og personligt finder jeg også shop der kun tager dankort mindre troværdige end dem der tager hele pakken, er der andre der har det på samme måde - sådan med hånden på hjertet?

45406_3c4Pyy8q27xCZhYdSnWL_t

Link to comment
Share on other sites

Mange fylder i kurven bare for at se, hvor meget det kommer til at koste i alt. Måske sidder de samtidig og kigger på en tilsvarende webshop, så de kan sammenligne 1:1. Jeg har set kunder, der er vendt tilbage til en kurv, 1-2 uger efter de startede den.

/Kjeld


Jeg har samme erfaring - mange lægger i kurven, f.eks. mens de sidder på arbejdet. Jeg ved så ikke, om de lige skal vise varen til manden/konen eller hvad, men så kommer de ofte igen (og sommetider flere dage i træk), hvorefter de så måske gennemfører købet. Ligesom Kjeld, har jeg også kunder der kommer tilbage efter flere uger og så først køber der.

Jeg tjekker da også selv priser online, hvis det er et helt unikt produkt, køber jeg det bare, men er jeg i tvivl, så tjekker jeg lige andre steder - og for mit eget vedkommende hænger det også sammen med, hvor troværdig, jeg synes shoppen jeg er ved at handle i er.
Så der er mange faktorer, der spiller ind:-)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...