Jump to content

In stock tekst-stijl aanpassen


Sam_76

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zou graag de persoonlijke "In_stock" tekst willen aanpassen naar een dikke tekst welke groen gekleurd is. Echter heb ik nog geen handige manier gevonden hoe ik dat kan doen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Met vriendelijke groet,
Sam

Link to comment
Share on other sites

Eerst moet je zoeken of er ergens in je CSS bestanden al een verwijzing is opgenomen. Bij de standaard prestashop theme is dat niet het geval. Bij mij dus wel omdat ik een theme heb waar ie in zit. Waar je naar zoekt is "p#pQuantityAvailable" zonder de aanhalingstekens in één van deze bestanden.

Als je deze niet kan vinden, voeg ergens in de CSS (global.css of als je die hebt style.css) van je huidige theme de volgende regel toe:

p#pQuantityAvailable span {font:bold 11px "Arial";color:#978276;}



Hierbij kan je de kleur, fontnaam, grootte en zelfs type aanpassen naar gelieve. Maak wel een backup van je oude css bestanden, voor het geval je de situatie wilt herstellen naar voordat je met testen begon

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Ook ben ik erg benieuwd hoe ik de Product titel in catalogus (voorkant) kan uitbreiden met 10 meer karakters. Hij wordt voor me gevoel net iets te vroeg afgekapt.

Ik kan het zelf niet vinden onder instellingen (van modules).

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de eerdere tip m.b.t. stylesheet, is gelukt!

De product titels worden afgekapt in de productlijsten, opzich volkomen logisch maar ik vind het vervelend. In de bijlage een voorbeeld - het bovenste product wordt volledig weergeven - die daaronder niet. Had na kabel nog "1,80 meter" moeten staan. Iets wat ik wel handig vind om in de productlijst vermeld te hebben.

45336_m0Qtvf2Txr8p4gwxHMyq_t

Link to comment
Share on other sites

Ik zou niet zo één twee drie weten wat hier de oorzaak van is. De maximale lengte voor deze naam is 128 (volgens de database tenminste), dus het lijkt maximale lengte niet het probleem.

Het lijkt bij het wrappen (tekst afbreken en doorgaan op de volgende regel) niet goed te gaan; wat ik niet begrijp is de inconsistentie; waarom het bij de eerste wel goed gaat en bij de andere twee niet. Ik denk dat ik hier alleen maar uit ga komen als ik jouw webpagina (de front office) met DragonFly onder de loop neem. DragonFly is een hele handige tool in mijn browser, Opera; in Firefox heet die geloof ik Firefly. Kan je mij even linken naar de homepage van je webshop?

Link to comment
Share on other sites

Dit was geen makkelijke om te vinden, en het wordt geen makkelijke om aan te passen. Het probleem dat zich hier voor doet is dat je een wijziging moet aanbrengen in een kernbestand van prestashop. De wijzing an sich is minimaal, maar je kan bij upgraden mogelijk problemen ondervinden.

Gezien de verandering die ik opgeef zal dat wel meevallen, ik wil er alleen even nadruk op leggen dat je van het bestand dat we gaan veranderen een backup maakt. Als je upgrade, moet je eerst de backup even terugzetten. Daarna kan je aan de hand van de instructies hier weer dezelfde verandering aanbrengen.

Eerst maar even omschrijven wat het probleem is. Het probleem is dat een te lange productnaam ingekort wordt. Hier volgt de code die dat doet:

{$product.name|truncate:35:'...'|escape:'htmlall':'UTF-8'}



Zoals hierboven aangegeven wordt, wordt alles van langer dan 35 tekens afgeknipt ná het 34e teken. Wat je overhoudt is een string van maximaal 34+3 tekens (de ...). Wat je dus wilt doen is de 35 iets hoger maken. De vraag is alleen, naar wat? Dat kan je het beste zelf uitzoeken. Ga in geen geval boven de 125. Mijn eerste keuze zou denk ik '64' zijn, maar in jouw geval zou '40' al kunnen volstaan.

Nu hoe je het moet doen:

In de map themes/prestashop of welk theme je ook gebruikt, staat het bestand product-list.tpl
Regel 35 in dit bestand leest (controleer dit):

{if isset($product.new) && $product.new == 1}{l s='New'}{/if}{$product.name|truncate:35:'...'|escape:'htmlall':'UTF-8'}



Bijna aan het einde van de regel staat de '35' waar je naar zoekt. Verander dit getal, sla op en upload het bestand via FTP naar de goede map. Dat zou moeten werken.

Laat me weten of het je gelukt is?

mvg
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...