Jump to content

Productpakket voorraad onzichtbaar


Recommended Posts

Hallo,

Mijn site draait op PS 1.7.8.7

Ik heb in mijn shop een aantal simpele productpakketten.

Het gaat om batterijen. Die per stuk worden verkocht, of bijvoorbeeld per 4, of per 8, of per 50.

Nu kan ik van 1 type batterij het beschikbare aantal invullen. Bijvoorbeeld, ik vul in dat ik 100 batterijen op voorraad heb. En dan maak ik een productpakket aan waar ik 4x die batterij in stop. Bij 'Aantallen', onder het kopje 'Pakkethoeveelheden' stel ik 'alleen producten in het pakket verminderen' in. Het aantal hoef ik niet in te vullen, want dit wordt door de site vanzelf uitgerekend.

Dit maakt het mogelijk om het productpakket van bijvoorbeeld 4 stuks, 25 keer te bestellen. Dat gaat prima op FO van onze eigen prestashop site. (Als ik 26 stuks invul geeft de site aan dat het product niet beschikbaar is, dat klopt ook niet helemaal, maar is niet mijn grootste zorg)

Echter in het 'stocks' overzicht, en in het productoverzicht van de backoffice wordt niet het werkelijke aantal beschikbare productpakketten getoond. Het juiste beschikbare aantal productpakketten wordt wel berekend, en wordt getoond als ik op productpagina in de backoffice bij 'Aantallen' kijk.

Hoe zorg ik er voor dat dit juiste beschikbare aantal productpakketten zichtbaar wordt onder 'stocks'?

Het probleem is namelijk dat via de webservice het juiste aantal geëxporteerd moet worden naar o.a. bol.com. En dat systeem kijkt logischerwijs naar het beschikbare aantal dat ook onder 'stocks' getoond wordt. Maar dat aantal (0) klopt dus niet.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...