Jump to content

Betaalmethoden bij sommige klanten niet beschikbaar


Recommended Posts

Hallo,

ik krijg de melding van sommige klanten (en potentiele klanten) dat ze bij het afronden van de bestelling een melding krijgen dat er geen betaalmethoden beschikbaar zijn. Bij de meeste van hen is dat zowel op al hun devices (pc, laptop, tablet, smartphone). Dat laat me denken dat het iets met de instellingen van de gebruiker te maken heeft. Voor alle duidelijkheid: dit is enkel voor een bepaald deel van de gebruikers, niet voor allemaal. Maar ik vrees dat er, ondanks een melding op onze website, toch veel mensen afhaken en niet de moeite doen om ons te contacteren. 

Ik heb gisteren een update gedaan naar versie 1.7.8.10 en de betalingsmodule die ik gebruik is Mollie (ook geupdate naar de laatste versie). Ik hoopte hiermee het probleem opgelost te hebben, maar dat is niet het geval. Ik heb Mollie reeds gecontacteerd maar zij kunnen aan hun kant niets fout zien.

Iemand een idee van hoe dit wel op te lossen is?

Bedankt voor jullie reacties.

Link to comment
Share on other sites

Beste  Herwigjacobs,

Mocht je zelf een Plesk server hebben waar je website op gehost is dan zou dit  kunnen komen door een Plesk update.

Wij ervaarde de afgelopen dagen eenzelfde probleem bij sommige klanten.

Zie deze topic van het Plesk forum:
https://talk.plesk.com/threads/could-not-get-mozilla-tls-config-curl-error-77-cannot-update-plugin-et-al.371956/

Bij ons was het per direct verholpen door de server te rebooten.

Of deze actie op je server middels ssh:
https://support.plesk.com/hc/en-us/articles/18463826337815

Ik hoop dat ik je hiermee verder geholpen heb. Succes!

Edited by MARK-APP.com
Uitbreiding. (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@MARK-APP.comBedankt voor de tip. Maar onze site is gehost op een Linux server (denk ik) bij Combell. 

Zoals gezegd lijkt het mij account-afhankelijk te zijn daar 1 geregistreerde klant op verschillende toestellen geen betaalmethoden krijgt, en een andere klant dan weer wel. Maar ik weet ook niet of dat altijd het geval is, want niet iedereen zal het mij melden en op onze website vragen we om eerst eens te proberen op een ander toestel. Dus als het op een ander toestel wel lukt, dan zullen ze het ook niet melden.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...