Jump to content

Een winkel in de multistore opheffen


Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb 2 winkels in de multistore ( in Prestashop 1.7 )

winkel1 : hiermee is alles begonnen en opgebouwd.

Winkel2 : Deze is latter toegevoegd en en lopen inmiddels een aantal URL's naar toe. 

Ook de URL van winkel1 loopt inmiddels naar winkel2. Maar in prestashop verwijst de URL nog wel naar Winkel1. Ik wil dan ook winkel1 opheffen.  En ook de URL netjes als een doorlink plaatsen onder winkel2. 

Toen ik dit eerder probeerde, ging er een hoop mis en moest ik een hoop herstellen.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit veilig kan doen?

Met vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen

Link to comment
Share on other sites

Hey Frits

Wat je zou kunnen proberen is het volgende

Schakel winkel1 uit

Schakel de multistore uit

Verander je hoofddomeinaam in de database of via je backend

Bij > Verkeer en SEO --> SHOP-URL INSTELLEN en je vult daar een nieuwe URL voor je winkel in.
Klik dan op opslaan

OF

veranderd je url in de database via phpmyadmin in de volgende tabel: PS_SHOP_DOMAIN

Daarna wel even je httacces opnieuw generen door de vriendelijk url aan en uit te zetten

 

LET OP :

MAAK altijd van te voren een volledige backup van je webshop en database via je hosting alvorens je aan de slag gaat.

 

Link to comment
Share on other sites

Wallgrind.nl,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben een beetje bang dat ik met deze actie mijn voorraden niet meer op orde heb, omdat hij dan niet meer naar die winkell kijkt. Ik heb dit eerder andersom gehad. Toen ging ik naar de multistore, maar toen verloor ik mijn aantallen ook.

Maar misschien kan je me overtuigen dat dit niet fout gaat. Ik heb namelijk meer dan 2000 producten. Die wil ik niet allemaal gaan nalopen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...