Jump to content

In de multistore omgeving de hoofd-URL wijzigen?


Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een multisore in Prestashop 1.7.8.10

Ik heb met domein1.nl mijn website opgebouwd. Toen heb ik er een multistore van gemaakt met domein2.nl er bij. Beide winkels hebben een vinkje staan bij Hoofd-URL.

Zo zijn we lange tijd bezig geweest. maar domein1 tekt nauwelijks bezoekers. Daarom wilde ik die weer sluiten. Maar ik wil wel de URL doorsluizen naar domein2.nl .

Hierop ging ik naar de optie multistore en verplaatste domein1.nl naar de winkel van domein2. 

Daarna verwijderde ik de winkel van domein1. 

Als domein1.nl geen vinkje van de hoofd-URL heeft, werkt alles goed. Maar ik wil de URL domein2.nl .

Maar als domein2.nl het vinkje van de hoofd-URL heeft, missen er plaatjes bij subcategorieen en producten daar onder. Gekgenoeg niet de producten die onder de hoofd categorie vallen.

Hoe kan ik domein1.nl de hoofd-URL weer terug geven zonder de problemen?

Met vriendelijke groet,

Frits van Leeuwen

 

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • Frits van Leeuwen changed the title to In de multistore omgeving de hoofd-URL wijzigen?

Inmiddels heb ik de winkel in PHPmyAdmin weer aangemaakt en verder in Prestashop domein1.nl weer gekoppeld. Daarna werkte domein2.nl weer zoals het hoort.

Gekgenoeg linkt domein1.nl nu wel gelijk door naar domein2.nl (Dit is niet erg. Eigenlijk wel goed) Alleen is het me nog niet gelukt om hem naar een subcategorie door te sluizen.

Deze actie had wel geleid tot het niet doorgeven van bezoekers aan Google Analytics.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...