Jump to content

Friendly URL


Lott1988

Recommended Posts

Ik heb redelijk weinig ervaring met Prestashop en wil mijn website graag URL friendly maken. Ik heb alleen geen enkel idee hoe dat in zijn werk gaat. Ik heb wel al wat gelezen maar ik wordt er nog niet veel wijzer van. Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen wat ik moet doen en waar ik dat moet doen.

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vreemd, waarom wil het bij mij niet lukken.

Ik heb de vriendelijke urls ingeschakeld. Daarna bij generators gekeken, maar daar is er geen knop te vinden die dat genereert. Klopt dat? of mis ik iets?

 

Hij zegt wel dit:

 

Voordat u deze tool kunt gebruiken dient u:

 

- een leeg .htaccess bestand te plaatsen in: /

- benodigde rechten (CHMOD) 666

======================================

Nou is het alweer een half jaar geleden dat ik met filezilla etc, heb gewerkt... maar waar plaats ik dan het .htaccess bestand... in / .... ??

Link to comment
Share on other sites

Vreemd, waarom wil het bij mij niet lukken.

Ik heb de vriendelijke urls ingeschakeld. Daarna bij generators gekeken, maar daar is er geen knop te vinden die dat genereert. Klopt dat? of mis ik iets?

 

Hij zegt wel dit:

 

Voordat u deze tool kunt gebruiken dient u:

 

- een leeg .htaccess bestand te plaatsen in: /

- benodigde rechten (CHMOD) 666

======================================

Nou is het alweer een half jaar geleden dat ik met filezilla etc, heb gewerkt... maar waar plaats ik dan het .htaccess bestand... in / .... ??

 

Het lege .htaccess bestand plaats je inderdaad in de root (/) van je webshop. Je kunt gewoon een leeg tekstbestandje aanmaken en uploaden via FTP. Let op: Windows staat niet toe dat je een bestandsnaam maakt dat begint met een punt. Dus eerst een bestand uploaden (noem het bijv. htaccess.txt) en dan in FileZilla herbenoemen naar .htaccess