Jump to content

Problem med installationen af dansk sprog


Grevit

Recommended Posts

Hej Pshopperer ;)

Jeg har prøvet at installerer den danske sprogpakke, men den giver mig bare en error. Jeg har installeret den svenske og den norske helt uden problemer, det virker umiddelbart som om det kun er den danske jeg ikke kan få til at fungere.

Er der nogen der har nogen idé om hvorfor? ;)

På forhånd tak

Mads Grevit

Link to comment
Share on other sites

kunne du specificere yderligere ??

jeg har seriøse problemer med at få den danske pakke (ja alle sprogpakker) installeret

jeg får fejlen

"1 error
archive cannot be extracted"

hvad skal der gøres for at installere et sprog ? jeg har forsøgt at at gøre præcis hvad der står i prestahop manualen, for at tilføje et sprog)

kan man installeret det manuelt ?? og i så fald hvad kræver det ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Første gang jeg hentede sprogmoduler gik det fint både med udpakning og installering, men ak nu skal jeg gøre det for kunder også kan jeg ikke hente dk sprog igen der kan pakkes ud og installeres nogen der har dem pakket ud som kan poste dem et sted.

Link to comment
Share on other sites

kunne du specificere yderligere ??

jeg har seriøse problemer med at få den danske pakke (ja alle sprogpakker) installeret

jeg får fejlen

"1 error
archive cannot be extracted"

hvad skal der gøres for at installere et sprog ? jeg har forsøgt at at gøre præcis hvad der står i prestahop manualen, for at tilføje et sprog)

kan man installeret det manuelt ?? og i så fald hvad kræver det ?


Nøjagtig samme fejl her..!?! Jeg har chmod777 på /themes/prestashop/lang mappen, og jeg har oprettet Dansk som sprog i Back Office >> Tools >> Languages inden.
Jeg bruger den danske sprogfil herfra: http://www.prestashop.com/en/downloads/ og også den herfra: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/10346/P0/dansk/dansk_oversttelse_1_dot_1

Men ved begge dk.gzip får jeg fejlen "1 error archive cannot be extracted" ved upload under Back Office >> Tools >> Translations > Import

Hvad pokker kan der være galt...?
Link to comment
Share on other sites

Det kan være ret svært at finde ud af, hvorfor man ikke kan installere en sprogpakke. Det kan også være et problem at installere et modul.

Prøv at rette alle de eksisterende dk.php-filer etc., så de har rettighederne 666. Så burde det kunne lade sig gøre.

Hvis man bliver helt desparat for finde ud af, hvad der er galt, kan man prøve med en gzip-fil der kun indeholder en enkelt fil. Hvis man ikke lige har en UNIX-maskine ved hånden kan man f.eks. bruge Cygwin og skrive:

tar cfvz ../dk.gzip `find * -type f`

i kataloget kan f.eks. ligge filen (og kun den) mails/dk/account.html. Bemærk, at man skal undgå at katalogerne indgår i gzip-filen.

Jeg har vedhæftet et eksempel med kun en fil.

/Kjeld

dk.gzip

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Det kan være ret svært at finde ud af, hvorfor man ikke kan installere en sprogpakke. Det kan også være et problem at installere et modul.

Prøv at rette alle de eksisterende dk.php-filer etc., så de har rettighederne 666. Så burde det kunne lade sig gøre.

Hvis man bliver helt desparat for finde ud af, hvad der er galt, kan man prøve med en gzip-fil der kun indeholder en enkelt fil. Hvis man ikke lige har en UNIX-maskine ved hånden kan man f.eks. bruge Cygwin og skrive:

tar cfvz ../dk.gzip `find * -type f`

i kataloget kan f.eks. ligge filen (og kun den) mails/dk/account.html. Bemærk, at man skal undgå at katalogerne indgår i gzip-filen.

Jeg har vedhæftet et eksempel med kun en fil.

/Kjeld

Jeg får også denne fejl :-(


Kan det hænge sammen med bruger og gruppe rettigheder? Når jeg har ftp'ed filer op på mit site hedder de ex. xxxx:xxxx når det sker fra prestashop har da kataloget andre bruger og gruppe navne ex. yyyy:yyyy


Hvis jeg manuelt går ind og flytter og omdøber filerne så de kommer til at hedde xxxx:xxxx så kan jeg nu få nogle tekster ind .... men det er vel ikke sådan det skal virke (tager da for lang tid).

Er der noget andet med rettigheder jeg har glemt?
Link to comment
Share on other sites

Det afhænger af serveren. Det gør systemet sikrere, at PHP-scripts ikke umiddelbart kan oprette og overskrive filer. Så det er faktisk en god server, der er sat op på denne måde. Men i sammenhængen med indlæsning af PrestaShops sprogfiler er det drønirriterende. Du kan vælge at udpakke sprogfilerne lokalt og så FTP'e dem over, men så kan du ikke rette i teksterne via oversættelsesfunktionen i Back Office.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret

Det vil jeg lige lege lidt med - måske ved at oprette directory first og så få filerne ind med forkert rettigheder kopier dem så de før de rigtige rettigheder og endelig flytte dem tilbage .....

Jeg ved lige nu heldigvis ikke hvor mange filer der er tale om :)

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger af serveren. Det gør systemet sikrere, at PHP-scripts ikke umiddelbart kan oprette og overskrive filer. Så det er faktisk en god server, der er sat op på denne måde. Men i sammenhængen med indlæsning af PrestaShops sprogfiler er det drønirriterende. Du kan vælge at udpakke sprogfilerne lokalt og så FTP'e dem over, men så kan du ikke rette i teksterne via oversættelsesfunktionen i Back Office.

/Kjeld

Så fik jeg dansk ind.

Det krævede dog at jeg selv oprettede translations/da og gav den 705 (er det for meget)?
samt mails/da og igen 705

herefter kunne filerne indlæses dog gav de stadig en fejl - men den betyder vist ikke noget.

Samt det er muligt at rette i teksterne.

Er det korrekt, at der ikke findes en dans oversættelse til modulerne?
Link to comment
Share on other sites

Hvis det virker med 705 eller 755 er det fint.

Jeg står for oversættelsen til dansk for version 1.3. Jeg har efterhånden fået oversat de fleste moduler. Jeg mangler dog stadig statistikmodulerne, men det er jo kun i back office, det har betydning. Var det et bestemt modul, der manglede oversættelse til?

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ganske ny :-) men jeg har ikke fået overskrifter oversat i shoppen.

Der står stadig
- Tags
- Categories
etc

Om det så er fordi jeg ikke har fået dem læst rigtigt ind??? ved jeg ikke - filen er kommet ind men er tom?? :-(

Så sig endelig til hvis jeg skal stoppe med min egen oversættelse :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...