Jump to content

[OPGELOST] Ik wil meer dan Faceted Search


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb de filter Faceted Search op mijn shop gezet. 
Maar ik zou graag ook zelf filters aanmaken die mijn bezoekers kunnen gebruiken om producten te vinden. Ik geef hier natuurlijk niet teveel geld aan uit.
 

Wie kan mij hierin adviseren?

 

Met vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik vond de oplossing inmiddels zelf
Faceted Search heeft ook de mogelijkheid om filters te maken.
Via PHPmyAdmin heb ik in SQL de benodigde records aangemaakt.

Echter,... Als ik nu op mijn site naar de filters kijk zie ik 1 filterkeuze Als ik die aanklik, verschijnt de rest. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles direct al verschijnt? Ik heb de indruk dat er het een en ander geherindexeerd moet worden. Maar ik heb geen idee hoe.

Link to comment
Share on other sites

In mijn geval kon dat niet. Ik moest kijken in mijn titel waar ik bepaalde informatie had staan. Op basis daarvan kon ik de id van het product pakken en de id van de keuze samen in een tabel plaatsten. 

Nu er een nachtje voorbij is, werkt alles goed. Ik vermoed dat er wat tijd nodig was om alles te indexeren of zo iets.

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dus als ik het goed begrijp kan Faceted search aan mijn titel herkennen welke filters er aangemaakt moeten worden.

Ik verkoop servetten. In mijn titel van 2000 servetten staat iets van ".... Lunch servetten ...." of .... dinner servetten.... of dat soort dingen. Dat was het enige verschil bij de artikelen. Als er "...Lunch..." staat krijgt het de filter "33x33cm" staat er "....dinner....", dan krijgt het "40x40cm". 

Het was even puzzelen, maar nu weet ik hoe het moet. Maar inmiddels weet ik ook hoe ik filters moet maken.....

Hoewel ik nu de keuze voor deze 2000 producten aan de hand van een plaatje moet maken. Mijn IA kennes loopt niet zo ver dat ik denk dat ik dit kan automatiseren. Dus die moet ik dan nu toch maar stuk voor stuk doen.

Link to comment
Share on other sites

  • Frits van Leeuwen changed the title to [OPGELOST] Ik wil meer dan Faceted Search

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...