Jump to content

Ny sårbarhed fundet i PrestaShop


presta-dyr

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Generelt så er det en rigtig god idé altid at opdatere alle moduler, afinstallere og slette dem, man ikke bruger, når man ellers kan (PrestaShop, så fjern dog den uduelige liste over moduler, man kan købe men ikke fjerne!)

Og så vil jeg også lige anbefale modulet som førnævnte Mathias har lavet. https://addons.prestashop.com/en/website-security-access/44413-security-pro-all-in-one.html

Min shop blev hacket 2 dage før min ferie, så det var noget af en feberredning at få den renset. Modulet minder meget om de mange (gratis) moduler man finder til WordPress. Men det har blokeret for diverse DDOS angreb og jeg kan følge, hvad der sker i shoppen = penge givet godt ud, når man har en teknisk interesse i at holde sin shop fri for diverse angreb.

Link to comment
Share on other sites

WOW!!

Der er godt nok avanceret. Så må jeg se, om jeg slipper af med de falske kundeoprettelser (random genereret fornavn, efternavn og email), som jeg blev plaget af dagen efter opdatering til PS 1.7.8.7. Og ham plageånden Erikzjones, der slipper igennem kontaktformularen, selvom der er recapture på.

TILFØJELSE: Ny står verden ikke længere... Jeg kørte lige en sikkerheds skanning, og den melder om ondsindet kode i..... blmvuln fra Mathias...

Edited by ZIKODK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, presta-dyr said:

Jeg kender ikke Mathias, men der kan jo godt have sneget sig en sårbarhed ind i hans kode. Har du prøvet at skrive til ham?

 

/Kjeld

Jeg er udvilker af begge moduler. Der er ingen såbarheder i modulerne.

Det er en falsk-positiv. Problemer er, "BLM vlun" modulet indeholder mønstre til at finde malware. Disse mønstre ligner malware, hvorfor "Security Pro" melder om en mulig trussel. :-)

"BLM vuln" kan afinstalleres efter at det har kørt én gang. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...