Jump to content

[Solved] Ideal van de Rabobank mogelijk maken


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met Prestashop versie 1.4.1.0 en nu heb ik een iDeal account bij de Rabobank vanuit een vorige webshop. Ik heb gezocht om te kijken hoe ik dit kan integreren zodat mijn klanten met iDeal kunnen betalen maar kom er niet uit. Weet iemand hoe je iDeal opzet in Prestashop versie 1.4.1.0?

Mijn dank ik groot en ook die van mijn klanten :-)

Groet,
Michel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Michel,

ideal checkout heeft bij elke plug-in die ze hebben een uitgebreide installatie handleiding met de te ondernemen stappen om iDEAL te integreren binnen Prestashop.
Ze geven ook gratis support, en bieden ook een installatie service aan.

Groeten,
Rushtex

Link to comment
Share on other sites

Let er wel op dat je voor 1.4.x de goeie versie van de iDeal module download.

Het stappenplan is grofweg als volgt:

1. Download de module van http://www.ideal-checkout.nl/ideal-checkout.html
2. Pak deze uit lokaal en stuur 'm met FTP naar je website. Lees ook readme.html
3. Ga op de website naar [adres]/iDeal/install.php of soortgelijk om te zien dat alles goed staat.
4. Voer op de website ideal-checkout de config wizard uit; deze maakt een passende config.php voor je.

Voor de laatste stap heb je dus wat gegevens nodig, waaronder je PSPID. Die krijg je door de bank toegestuurd. Het resultaat van de wizard is een tiental regels PHP code.

5. Kopieëer deze php code in zijn geheel en vervang de gehele inhoud van /iDeal/config.php met deze kopiëerde code
6. Doe een testbestelling waarbij je iDeal als betalingsmethode gebruikt. Zodra je terecht komt op de website van jouw bank (als website eigenaar) en deze geeft je de optie om te kiezen bij welke bank je (als klant) zit, dan mag je aannemen dat het werkt.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...