woobie Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 när någon beställer något från shopen så får dom order bekräftelse, men jag måste gå in backdoor och kolla orders hela tiden för att få se mina inkomna ordrar. detta måste man väl kunna ändra på så ps skickar mej ett ex av bekräftelsen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Knappa in en eller flera mailadresser i Modules->Epost larm Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 jag har fått till det så jag får mail, det var ONE buggen, eller vad man ska kalla det.men nu får jag inte något annat än min logga när jag får min bekräftelse, vad kan detta bero på? kunden får allt som det ska vara från order nr till totala summan och allt stämmer, men inte i min mejl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Det finns översättningsfiler i modules/mailalerts/mails/* för varje språk, har du ingen sv-mapp där, så kan du kopiera den engelska och döpa om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 funkade ej, översatte ändast mitt egna mail men till kund står det oproffsigt nog fortfarande på eng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Det finns en mails-katalog i webbroten, med översättningsmappar för olika språk, där ligger översättningar till alla mail som går ut till kund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 funkade ej, översatte ändast mitt egna mail men till kund står det oproffsigt nog fortfarande på eng.jag skulle vilja hitta en guide till prestashop med alla problem och lösningar. som man hade i gamal spel tidningar när jag va liten, tex hur man varvade super mario på 1 timme etc...men sånt finns säkert inte, och jag får bara fler och fler problem med PS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Om du kollar mails/sv/order_conf.html, är texterna i filen på svenska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 nej det var eng, men även om jag översätter til sv så e hälften på vissa ställen eng. och det går inte att få in min rabatt.står rabatt 0, men jag har gjort en 5% kund som ska ha 5% men det inte vissas för dom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Prova att göra en beställning på engelska, kolla om allt kommer med. Ser det schysst ut så kopierar du de engelska filerna till sv-mappen och översätter dem i stället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 jag har provat dom sakerna redan, men det är inte problemet. problemet är att tex jag har skrivit moms... med där står TAX, det gör mej lätt frustrerad när man har jobbat med det i två dagar men det inte fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fraolsmae Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Hej! Vet hur frustrerad det är med översättningar....Jag bifogar sv.filen till dej. Har brukat tid på den...Logga inn i Back office-Tools-Translations-Import a language pack manuallyimport "sv.gzip" filenAlla mail blir perfekt;)Frank Robert sv.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 Hej! Vet hur frustrerad det är med översättningar....Jag bifogar sv.filen till dej. Har brukat tid på den...Logga inn i Back office-Tools-Translations-Import a language pack manuallyimport "sv.gzip" filenAlla mail blir perfekt;)Frank Robert Shiet va snällt tack så mycket!!!! detta löste resten av alla mina eng-sve problem så jag kan släppa det!!!!tack så hemskt mycket!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts