Jump to content

Google Sitemap latest version Requested


Recommended Posts

In github kan je altijd een zip file downloaden en installeren zoals je gewoon bent in Prestashop.

Je klikt eerst op Releases en vervolgens kies je de gewenste versie en klik je op source code (zip).

Opgelet: ik raad altijd aan om de zip file eerst eens te bekijken op uw dekstop voor hem op uw server te installeren.

Een goede module hoort een mapnaam te hebben dewelke identiek is als de modulenaam. De module naam kan je herkenen omdat dit ook hetzelfde is als de php file dewelke in deze eerste map zit.

bijvoorbeeld: /gsitemap/gsitemap.php

Mocht uw zip file er bijvoorbeeld uitzien zoals /git_gsitemap/gsitemap.php

dan is het belangrijk dat je de mapnaam aanpast, alles weer mooi in een zip plaatst en dan installeert op uw server.

Wanneer de mapnaam fout is gaat er niets stukgaan op uw server maar Prestashop zal ook de module niet installeren.

Je kan alle modules van Prestashop terugvinden op Github omdat daar de code wordt geschreven en vrijgegeven.

20210723_212426.thumb.jpg.8b46cae06b7bdf39bb1fe12f24eeda6b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen

Ik weet niet waarom ik er over heen heb gekeken maar inderdaad daar staan ze keurig netjes

Ook het uploaden werkt prima

Echter, als ik daarna de sitemap wil activeren, blijft de oude 3.2.2 versie oppoppen, de 4.2.0 zie ik niet

Hij zegt upload geslaag in eerste instantie maar dat is dan ook alles

In welke map worden die ZIP Files geplaatst, of worden ze direct uitgepakt en in de map modules geplaatst

Sorry voor alle vragen, ik weet dat jou bedrijf hier normaal gesproken geld voor vraagt

Qua support daar wil ik het volgende week wel een over hebben in een telefoongesprek

Groet Rob

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Rob,

Dit is geen probleem, wij geven graag ondersteuning aan de Community op de momenten wanneer dit mogelijk is.
Problemen van de Prestashop Community oplossen helpt ons om sneller en beter te worden dan de overige concurrenten.

We hebben snel even een tutorial gemaakt waarbij je meteen kan zien waarom het bij jou niet werkt.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Hallo Crezzur

Allemaal gedaan, na installatie krijg ik deze melding

[PrestaShop] Fatal error in module gsitemap:
Call to undefined method Gsitemap::trans()

Ik kan dan niet meer bij de modules

Tenzij ik de map gsitemap in map modules verwijder via FTP

Dan kan ik weer bij de modules en de rest

mvg Rob

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja deze laat zich installeren, maar helaas, ook deze lukt niet helemaal

Want na upload , kies ik installeren en dan krijg ik dit 

×De volgende module(s) waren niet goed geïnstalleerd:

gsitemap :
    The version of your module is not compliant with your PrestaShop version.

Ik draai op 1.6 (helaas 🙂 )

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Crezzur

OK, we zijn een stap verder, 3.2.1 laat zich installeren en lijkt vooralsnog geen foutmeldingen te geven

Ook kom ik nu weer in het configuratiescherm, nu even kijken of ik hem ook daadwerkelijk kan laten runnen

Weet jij zo in welke map het resultaat staat, ofwel de gsitemap.xml

Mvg Rob

Link to comment
Share on other sites

Hallo Crezzur

Helemaal top, onlangs hebben we onze server verhuist maar een meer stabiele en "eigen" omgeving

Sindsdien loop ik tegen wat probleempjes aan, en in het verleden werd onze site obspro.nl ontworpen en onderhouden door NoviSites / Gett uit Nederland

Het onderhoud viel echter wat tegen, en hun hosting omgeving was qua support niet bereikbaar in het weekend

Ik zie nu dat ik nog niet volledig toegang heb tot mijn root directory via de nieuwe hosting partner maar dat los ik wel op

Ik kan dus nog niet controleren of er nu een recente sitemap staat

Mvg Rob

 

Link to comment
Share on other sites

Ben er inmiddels ook achter, was voor mezelf op het verkeerde been gezet

Ik zocht op sitemap.xml 😞 

Gelukkig hebben we weer een index, nu nog de fouten er uit sleutelen, zal nog wel eeb beetje puzzelen worden maar dat gaat wel lukken

Prestashop zegt dat er een update beschikbaar is naar hogere versie, beetje huiverig voor , want deze werkt

Dank voor alle hulp, zal jullie bedrijf even gaan melden op onze facebook pagina en la je wil dat ik ergens een review schrijf doe ik dat direct

Nogmaals dank voor alles

Mvg Rob

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RobObs said:

Ben er inmiddels ook achter, was voor mezelf op het verkeerde been gezet

Ik zocht op sitemap.xml 😞 

Gelukkig hebben we weer een index, nu nog de fouten er uit sleutelen, zal nog wel eeb beetje puzzelen worden maar dat gaat wel lukken

Prestashop zegt dat er een update beschikbaar is naar hogere versie, beetje huiverig voor , want deze werkt

Dank voor alle hulp, zal jullie bedrijf even gaan melden op onze facebook pagina en la je wil dat ik ergens een review schrijf doe ik dat direct

Nogmaals dank voor alles

Mvg Rob

 

Je kan proberen deze up te daten, normaal geeft dit geen problemen hoor, uw XML bestanden zullen ook niet overschreven worden door deze update.

Indien het toch niet zou werken gewoon uw module folder /modules/gsitemap/ verwijderen en versie 3.2.1 weer installeren 😉

En geen probleem hoor! Mond aan mond reclame is de beste reclame 😉

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...