Jump to content

[Løst]enable vare


amacshop

Recommended Posts

har lige lagt 1200 vare i en shop me de er de-aktiveret, skal man virkelig trykke aktiver ved hver vare når man skal have så mange aktive, der må da være en lettere vej frem, har dog lavet en macro men skal dog ses til en gang i mellem.

skal også have flyttet nogle vare til en anden kategori er der ikke også en lettere metode til det?

køre vare på en prestashop 1.3.17

Link to comment
Share on other sites

er slet ikke så nemt, jeg bruger noget der heder wicecat til import korminikation mellem min shop og icecat.biz,
de ligger inde med kæmpe produkt kataloget, jeg ligger og trækker på, men har fået snakketmed ham der har lavet wicecat og en enable funktion kommer nok på næste udgave af den, ellers må jeg bare køre videre med min macro,

Er lidt uheldig min udbyder giver kun lov til at uploade en 10mb sql og er pr nu oppe på 280mb sql.

og de infoer jeg trækker på er i XLM format, mæn tænkte på og der ikke er en SQL commando eller noget man kunne bruge for at ændre en NO til YES i en sql kæde/gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne lave et lille phpscript der ændre aktiv værdi i databasen, men det ville jo nok være noget du så gjorde på alle produkter hvis det skal være rimelig simpelt.

w3cschools, der kan du læse mere om php og mysql.

Link to comment
Share on other sites

vil da prøve at kikke på det men er ikke nogen php shark så tror den er ude fra min kunskab,
men vil da kikke på det, kunne jo være det var lige til.

er dog næsten færdig med at aktiver de 2000+ produkter i shoppen, med en lille mouse click macro :o)

Men i skal have tak for de godt forslag.

[Løsning]

på en af problemerne til at lettere flytte en produkt kategori til en anden har jeg brugt,
MagneticOne Store Manager for PrestaShop
der var bare et lille minus ved den at den ødelægger alle tegs så som $£øæå osv.

sådan som jeg gjore var at hente min SQL DB åbnede den i programmet, hvor jeg kan mass move mine vare derefter gemme min sql igen, det med tegn var ikke der store problem, da jeg kan opdater min vare beskrivelser og and gennem icecat.biz både på DA,EN,DE,SE,NO det er så bare den sprogpakke jeg har valgt at brude, de understøtter alle sprog, vil man vil bruge deres service.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...