Jump to content

Konvertering til Prestashop


kristian21

Recommended Posts

Jeg har et website i dag: http://www.rent-liv.dk. Jeg vil gerne have det konverteret til en prestashop løsning. Er
der nogle der vil påtage sig den opgave mod betaling? Jeg har oprettet en tråd på freelancer.com, men måske
du vil have buddet også.

Du kan se hvad jeg ønsker her:
http://www.freelancer.com/projects/Website-Design-Shopping-Carts/Convert-Prestashop.html

Du kan kontakte mig på [email protected] eller 2992 5008.

De bedste hilsner
Kristian Bluhme

Link to comment
Share on other sites

På freelancer.com har du jo fået flere bud - som også holder dit budget.

Jeg tror ikke rigtig på, at det kan lade sig gøre at få det lavet for under 3900 kr. som er dit maks. bud. Jeg ville nødig kaste mig ud i den opgave. Du mangler at tage stilling til nogle ting og oplyse om nogle andre. F.eks. er en del af de funktioner, du beskriver, ikke standard i PrestaShop, så der ville skulle findes (købes)moduler.
Du har en del ønsker til nyhedsbreve og e-mail tracking osv. Det findes mig bekendt heller ikke i version 1.4 i PrestaShop - måske kan der findes moduler, men de koster givetvis penge.

I version 1.4 findes en slags One Page Checkout, så det kan du nok bruge, men et ordentligt Flashmodul koster penge. Du skriver, at modulet til integration til e-conomic er lavet - det er korrekt, men det koster også penge. Du ønsker PrestaShop theme - måske med små tilrettelser - disse skal defineres. Ønsker du f.eks. nye farver på knapper, rammer, mere plads til toplogo m.m. skal der alligevel være noget tid afsat til at rette både grafik og css.

Det er ikke for at tage modet fra dig, for din opgave kan med stor sandsynlighed løses - men lad være med at have for store forventninger til, _hvordan_ den bliver løst, hvis dit max. budget næsten ryger på opsætningen og indkøb af moduler alene (så der ikke er sat penge af til tiden der går med installation af shop hos din host, css-rettelser, opsætning, installation og konfiguration af moduler - og ikke mindst den optimering, du søger til strukturering af siden, samt den efterfølgende support, du får brug for - opretter du f.eks. selv dine varer og lægger produktbilleder ind? Hvad med din nuværende kundedatabase, skal den flyttes med - og gør du selv det? Hvilket system er din nuværende shop baseret på - det kunne ligne OsCommerce, Dandomain m.fl. - forventer du en migrering? osv. osv....

Link to comment
Share on other sites

Hej - Tak for din feedback. Du har muligvis ret. Budgettet var egentlig tænkt som et startbudget og uden moduler. Men
det er selvfølgelig ikke nemt at vide, ud fra hvad jeg har skrevet.

Jeg kan ikke php men kunne komme langt på et par timer: http://server.bluhme.eu/rent-liv/ (langsom). Men
når det så kommer til at lave menuen (top / venstre menu med cms sider), så kan jeg godt se at det kræver lidt ekstra kunnen. Det var der jeg tænkte, at andre var bedre til det end jeg :-)

Jeg laver selv flashen+xml til billeder etc. Der skal blot gøres plads til den på forsiden i koden, hvilket
må være en form sag. Det kan vel altid hardcodes ind.

Integration til e-conomic ser det ud til jeg kan købe modulet for ca. 750 kr. Jeg kan selv købe og installere modulerne.

Tracking til nyhedsbrev, så ved jeg at magento kan smide tilmeldte modtagere over i eksempelvis Mailchimp eller lignende nyhedsbrevssystemer. Der havde jeg set dette som en mulighed også med prestashop.

Med hensyn til design, så det samme som på nuværende. Men jeg ved at kundedelen i Prestashop ser anderledes
ud end den jeg har i dag. Derfor er det eksempelvis ikke nødvendigt at lave den fuldstændig om, når det der eksisterer er ganske fint. Men der skal farver etc. tilpasses. Det skal også tilpasses, så man ikke behøver at være logget ind for at foretage køb, men det synes jeg også jeg kan læse mig til burde kunne løses.

Varer etc. lægger jeg selv ind. Jeg har oprettet en prestashop før med et standarddesign (http://www.biosmetics.dk) og produkter etc., så det kan jeg gøre igen. Jeg har ikke prøvet at importere varer før. Men da jeg kan lave diverse csv. udtræk fra et eksisterende system, tror jeg også at dette forholdsvist nemt kan gøres.

Men alt tager selvfølgelig tid og dermed koster lidt.

Hilsen Kristian

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...