Jump to content

(LØST) Håndtering af varianter


Jensen Boats

Recommended Posts

Jeg har en udfordring med at sælge via varianter, syntes ikke rigtigt at det fungerer (eller også er det bare min manglende indsigt i systemet).

Hvis man ligger en vare i kurven direkte fra vareoversigten, bliver alle varianter af varen lagt i kurven. Hvis man vælger 'Vis vare' og fra “varekortet” vælger en variant, så fungerer det for nogen varer og ikke for andre at vælge en specifik variant.

Er der nogen i dette forum som har fået dette til at fungere og hvordan? Eller evt. kan henvise til et modul som fungerer.

NB, kører en shop i version 1.3.3.

Mvh http://www.JensenBoats.dk/prestashop

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig lige at copy/paste mit svar på din PB ind i forum, da jeg faktisk mener, jeg har besvaret nogle af dine spørgsmål ;-)

Dét du søger kan løses med et modul, der gør, at hvis der er varianter, så kan varen ikke lægges direkte i kurven. Jeg bruger ikke dette modul og kan ikke lige huske hvad det hedder. Men jeg husker, at det koster penge, og der er flere i forum der bruger det. Så prøv evt. at oprette det som spørgmål.

En måde at løse det på, er simpelthen at fjerne “læg i kurv knappen” så man kun kan sige vis. Dette brugte jeg et stykke tid, men droppede det igen, da jeg har en formodning om, at det går ud over konverteringer i shoppen. Jeg lever nu med, at folk muligvis kommer til at lægge en forkert variant i kurven - men det kommer jo an på, hvor mange varer man har med varianter og varetyper osv.

Jeg kender ikke lige version 1.3.3 - i min version 1.3.1 virker det fint med varianter

Link to comment
Share on other sites

Modulet hedder Attribute Wizzard Pro, og jeg bruger det på min dukketøj shop.

Men det gør jeg primært fordi den attribute funktion der er standard i Prestashop dør, hvis der er mere end 100 atributkombinationer.

AWP gør blandt andet det, at hvis der er atributter på en vare, så disabler den knappen på vareoversigten.

Derudover har jeg altid en standard attribut med 0 varer. Det gør at kunden tvinges til at vælge attributten. Det har jeg ikke oplevet som et problem.

Du er velkommen til at kikke på min side, men lad venligst være med at bestille varer, som du alligevel ikke vil have.

En vare, hvor du virkelig kan se den i brug er denne her: http://www.mirasdukketoej.dk/product.php?id_product=20

Link to comment
Share on other sites

Takker for jeres hurtige support. Jeg tror at modulet som Pertho henviser til er det jeg søger og det syntes at fungere fint på din hjemmeside (mirasdukketoej.dk).
Har googlet "prestashop Attribute Wizard Pro" og får 10.200 hits og konstaterer endnu engang "it's a jungle out there". Alle priser fra free til $ 125,-.
Kan Pertho hjælpe med et sikkert link?

Mvh Jensen Boats

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...