Jump to content

*LØST* Komboboks til attributter


Recommended Posts

Sidder og hygger mig med at lave et forslag til et pizzaria men hvordan laver man det om sådan at man kan bestille ekstra ost OG skinke?? Jeg får bare en dropdown og kan kun vælge een af tingene.

Fik løst problemet med https://themes10.anvanto.com/demo/themes/anvanto_productfields/en/home/74-product-45.html

Fungerer perfekt :)

Edited by 4180Sorø
Løst (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du har oprettet 2 attribut grupper?

Prestashop 1.7.x.x. har problemer med attributter, når der er mere end een attribut gruppe.

Og er man i Multistore (som du sikkert ikke er), så går det helt galt.

Installer PS 1.6.1.24 istedet. Der virker det.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pertho said:

Jeg går ud fra, at du har oprettet 2 attribut grupper?

Prestashop 1.7.x.x. har problemer med attributter, når der er mere end een attribut gruppe.

Og er man i Multistore (som du sikkert ikke er), så går det helt galt.

Installer PS 1.6.1.24 istedet. Der virker det.

Men vil det så virke med kombobokse? Så man kan afkrydse flere ting? 

Link to comment
Share on other sites

Så må du forklare dig lidt bedre.

Hvad mener du med kombobokse? Hvordan vil du gerne have, det skal fungere?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pertho said:

Så må du forklare dig lidt bedre.

Hvad mener du med kombobokse? Hvordan vil du gerne have, det skal fungere?

Som jeg indleder indlægget med.. Man skal kunne bestille en pizza med ekstra ost, skinke eller hvad man ellers ønsker. Hver enkelt ekstra koster naturligvis og skal lægges til prisen. 

Du kan se her https://klienter.webogshop.dk/presta17/pizzaer/21-58-margherita.html#/40-tilbehor-vaelg_tilbehor
Jeg har lavet noget modsvarene men i Joomla https://klienter.webogshop.dk/luccas/shop/pizzaer/margherita-detail

Edited by 4180Sorø
New link (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på 1.7 men i 1.6 kan man ikke vælge flere checkbokse, så det lyder til, at du er stødt ind i samme problem. Du kan købe et modul, der kan løse det. Eller du kan muligvis løse det ved at lave det som attribut-sæt. Eksempelvis:

Vare: Grundpizza xxx

Attribut-sæt

1. Ekstra ost og skinke

2. Ekstra tomatsauce og pepperoni

Osv.

Dvs. du kombinerer de ekstra valg i 1 ekstra valgmulighed pr. vare/pizza

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Prestafan1234 said:

Jeg er usikker på 1.7 men i 1.6 kan man ikke vælge flere checkbokse, så det lyder til, at du er stødt ind i samme problem. Du kan købe et modul, der kan løse det. Eller du kan muligvis løse det ved at lave det som attribut-sæt. Eksempelvis:

Vare: Grundpizza xxx

Attribut-sæt

1. Ekstra ost og skinke

2. Ekstra tomatsauce og pepperoni

Osv.

Dvs. du kombinerer de ekstra valg i 1 ekstra valgmulighed pr. vare/pizza

 

Det bliver da afsindigt mange sæt hvis der fx er 20 ting man kan bestille ekstra.. Det er bestemt ikke en løsning jeg ville ud i.. Kunne være man ville have Ekstra ost, skinke og pepperoni.. I mine øjne en umulig opgave... 😕

Link to comment
Share on other sites

Inden du begiver dig ud i at købe moduler, så vil jeg gerne komme med noget input.

Jeg bruger AWP PRO, som er en dyrere version end den Ann (Prestafan1234) linker til. Den er noget dyrere og har nogle flere faciliteter. Jeg bruger den på mirasdukketoej.dk som er på PS1.6.1.23.

Jeg har haft et projekt kørende i en testshop med opgradering til PS1.7.6.5, men har opgivet. Selvom udviklerne af AWP modulet var inde over, har jeg opgivet dette projekt. I mit første indlæg i denne tråd skrev jeg at Prestahop har problemer med flere attribut grupper. Det virkede ikke i PS1.7.6.5. Det ser dog ud til at det MÅSKE er løst i PS1.7.6.6. 

Informationen om problemer med attributter i PS1.7.x.x. har jeg fra udviklerne af AWP PRO modulet. De skrev til mig at Prestashop Core har problemer med attributter. Derfor blev mit projekt opgivet.

I AWP PRO er der en facilitet, der hedder quantity. Om den også findes i den version, som Ann linker til ved jeg ikke, men det kan Ann  sikkert be-eller afkræfte? 

Hvis du vil se den i funktion i brug, så kik på mirasdukketoej.dk. Søg en tilfældig flyverdragt. Her kan man lægge alle størrelser i kurven på én gang. Det kan du sikkert omsætte til tilbehør.

Om du så vælger at fortsætte med PS1.7.6.6, eller du vil prøve med PS1.6.1.24 er op til dig. Du skal blot vide at hvis du vælger PS1.6.1.24, og senere vælger at opgradere til PS1.7.x.x, så er det endnu licens af AWP modulet. Altså ingen gratis opgradering.⁷

(Bortset fra det... Så er det efter få dage kommet en PS1.7.6.7. Det ligner lidt en panik opdatering).

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Inden du begiver dig ud i at købe moduler, så vil jeg gerne komme med noget input.

Jeg bruger AWP PRO, som er en dyrere version end den Ann (Prestafan1234) linker til. Den er noget dyrere og har nogle flere faciliteter. Jeg bruger den på mirasdukketoej.dk som er på PS1.6.1.23.

Jeg har haft et projekt kørende i en testshop med opgradering til PS1.7.6.5, men har opgivet. Selvom udviklerne af AWP modulet var inde over, har jeg opgivet dette projekt. I mit første indlæg i denne tråd skrev jeg at Prestahop har problemer med flere attribut grupper. Det virkede ikke i PS1.7.6.5. Det ser dog ud til at det MÅSKE er løst i PS1.7.6.6. 

Informationen om problemer med attributter i PS1.7.x.x. har jeg fra udviklerne af AWP PRO modulet. De skrev til mig at Prestashop Core har problemer med attributter. Derfor blev mit projekt opgivet.

I AWP PRO er der en facilitet, der hedder quantity. Om den også findes i den version, som Ann linker til ved jeg ikke, men det kan Ann  sikkert be-eller afkræfte? 

Hvis du vil se den i funktion i brug, så kik på mirasdukketoej.dk. Søg en tilfældig flyverdragt. Her kan man lægge alle størrelser i kurven på én gang. Det kan du sikkert omsætte til tilbehør.

Om du så vælger at fortsætte med PS1.7.6.6, eller du vil prøve med PS1.6.1.24 er op til dig. Du skal blot vide at hvis du vælger PS1.6.1.24, og senere vælger at opgradere til PS1.7.x.x, så er det endnu licens af AWP modulet. Altså ingen gratis opgradering.⁷

(Bortset fra det... Så er det efter få dage kommet en PS1.7.6.7. Det ligner lidt en panik opdatering).

Edited just now by pertho (see edit history

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, pertho said:

Inden du begiver dig ud i at købe moduler, så vil jeg gerne komme med noget input.

Jeg bruger AWP PRO, som er en dyrere version end den Ann (Prestafan1234) linker til. Den er noget dyrere og har nogle flere faciliteter. Jeg bruger den på mirasdukketoej.dk som er på PS1.6.1.23.

Jeg har haft et projekt kørende i en testshop med opgradering til PS1.7.6.5, men har opgivet. Selvom udviklerne af AWP modulet var inde over, har jeg opgivet dette projekt. I mit første indlæg i denne tråd skrev jeg at Prestahop har problemer med flere attribut grupper. Det virkede ikke i PS1.7.6.5. Det ser dog ud til at det MÅSKE er løst i PS1.7.6.6. 

Informationen om problemer med attributter i PS1.7.x.x. har jeg fra udviklerne af AWP PRO modulet. De skrev til mig at Prestashop Core har problemer med attributter. Derfor blev mit projekt opgivet.

I AWP PRO er der en facilitet, der hedder quantity. Om den også findes i den version, som Ann linker til ved jeg ikke, men det kan Ann  sikkert be-eller afkræfte? 

Hvis du vil se den i funktion i brug, så kik på mirasdukketoej.dk. Søg en tilfældig flyverdragt. Her kan man lægge alle størrelser i kurven på én gang. Det kan du sikkert omsætte til tilbehør.

Om du så vælger at fortsætte med PS1.7.6.6, eller du vil prøve med PS1.6.1.24 er op til dig. Du skal blot vide at hvis du vælger PS1.6.1.24, og senere vælger at opgradere til PS1.7.x.x, så er det endnu licens af AWP modulet. Altså ingen gratis opgradering.⁷

(Bortset fra det... Så er det efter få dage kommet en PS1.7.6.7. Det ligner lidt en panik opdatering).

Prøvede på https://mirasdukketoej.dk/-overtoj-jakker/2022-bla-flyverdragt.html#/ Og der virker Jeres modul bestemt ikke efter hensigten.. Det er bestemt ikke noget jeg ville kunne bruge til mit projekt. 😕

3cb6ba7e1fc29563e8b7f8f0b4f7a40a.png

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pertho said:

Øhhh. LØST?

Det ser da ikke særlig løst ud.

 

billede.png.4b27bceb1d1b6ef40a0f4265747eb974.png

Hvis du kigger på https://klienter.webogshop.dk/presta17/pizzaer/21-85-margherita.html#/29-storrelse-almindelig og ikke på modulet ;) så kan du se at det virker.. Har en lille udfordring dog, da det også skal være muligt at købe en familiepizza og ekstra derfor skal koste mere.. (hvis man vælger familie)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...