Jump to content

CMS container probleem stack/overflow en probleempje footer


Recommended Posts

Hallo,

als nieuweling in Prestashop, ben ik een webwinkel opgestart: www.kousenkraam.be
Ik maak gebruik van het Classic theme 1.0.0
Ik heb echter nog enkele probleempjes met de layout die ik niet opgelost krijg...

Probleem 1:
Ik heb een CMS content box op de mainpage. Momenteel bevat deze enkel tekst betreffende Covid19.
Wat ik zou willen bereiken, is dat er een ander "container" bijkomtt die info bevat betreffende verzending, beveiligd betalen,... --> zie bijlage (horizontal).
Ik zou 4 iconen/afbeeldingen met wat tekst willen, waar de layout van de inhoud automatisch wordt aangepast wanneer het scherm wordt verkleind of wordt bekeken op mobiele apparaten --> zoals te zien in bijlage (vertical).
Ik heb wel de basis begrippen van codering maar weet niet welke div's te gebruiken of hoe ik het op deze manier binnen het CMS block kan tonen.

Probleem 2 (--> zie bijlage footerinfo)
De footer toont nog steeds de tekst "informatie".
In BO > Footer, heb ik enkel de "Shop Details" en "Linklijst" enabled. Ik vind nergens wat terug ivm "informatie"...

Problem 3 (--> zie bijlage footerinfo)
Is er een "makkelijke" manier om een container bij te creëren in de footer waarin ik dan wat logo's van betaalmiddelen kan plaatse? (Misschien CMS container maar aan welke specifieke plaats dien ik deze te hooken en hoe?)
Of misschien is het makkelijker een extra horizontale container te creëren net boven de  footer, beetje zoals de opzet in "problem 1" dewelke resized/stacked op kleinere schermen?

In de hoop dat de ervaren Prestashoppers me kunnen helpen, alvast bedankt!

PrestashopFooterInfo.jpg

PrestashopCMSvertical.jpg

PrestashopCMShorizontal.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...