Jump to content

God eller dårlig ide at vise udsolgte varer


mmalling

Recommended Posts

iforbindelse med oprydning på min side, har jeg ændret proceduren lidt så ledes at jeg ikke længere importere produkter fra mine leverandøre hvor beholdningen er under 1 stk, det vil med andre ord sige at jeg ikke længere har produkter i mit sortiment der er middeltidig udsolgt fra leverandøren.

Hvad mener i andre er det en fordel at vise produkter der er udsolgt.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det kommer an på, om du får produktet hjem igen - og hvilken produkttype.
Prestashop har jo den smarte feature, at man kan få en mail, når en vare kommer på lager igen. I min shop benyttes dette - måske kommer det an på, om produkterne er nemme at finde andre steder (det er mine ikke - så folk vil nok godt vente lidt længere). Jeg har lige fået varer hjem i dag, som har været udsolgt siden jul - og fik straks en ordre på en af de varer der havde stået som udsolgt :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, den er jo lidt svær.

Men som det nævnes kommer er det jo forskelligt fra branche til branche, i min feks er der en del andre der sælger de samme produkter.

Men jeg tænker bare at det måske kan give et negativt billede, hvis man ud af 3000 varenummer har de 100 udsolgt.

Det er jo nok også en overvejelse man skal gøre sig

Link to comment
Share on other sites

Jeg viser de udsolgte produkter, som der kommer på lager igen, ellers bliver de ikke vist. Modtager ofte hurtigt ordre efter udsolgte varer er lagt på lager, så funktionen hvor kunden kan modtage en mail, når varen er på lager igen, bliver brugt i min shop. Men mange af mine varer er så heller ikke lige til at finde ret mange andre steder, så kunderne venter gerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også gode erfaringer med, at kunderne kan skrive sig på venteliste. Det er bestemt ikke 100 %, der vender tilbage, men det giver helt sikkert noget salg, når der kommer varer på hylden igen.

/Kjeld

Kan man se nogle steder hvor mange der står på den liste
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...