Jump to content

[1.7.6.2] Klarna kaapt winkelwagen?


pandorrah

Recommended Posts

Ik heb zojuist de Klarna module via Prestashop Addons gedownload (v. 2.1.20) en geinstalleerd op PS 1.7.6.2. Verloopt probleemloos. Klarna instellingen stuk voor stuk doorlopen, Klarna account aangemaakt, ingesteld voor KCO V3, enzovoorts. Geen problemen. Uit testmodus gehaald en live gezet:

Klarna is nu de enige optie als ik via de Winkelwagen klik om te betalen: alle andere opties in de Winkelwagen zijn weg.

In de back office zie ik deze meldingen: 

0001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Edit , kwam bij een andere klarna module uit 
wellicht even een linkje erbij zetten helpt , om de juiste module gegevens te bekijken
Maar hij geeft al aan dat de module PHP 5.6 nodig heeft en jij hebt php 7 op de server draaien

dit geeft zo en zo fouten 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, pandorrah said:

Helemaal goed! Maar waar kan ik versie 4.1.5 vinden? In de Prestashop Addons staat alleen v. 2.1.20....

zie mijn edit , excuses was bij een andere module terecht gekomen , met zoekopdracht Klarna 🙂

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, pandorrah said:

No problem! Maar via de Addons site is de versie voor PS 1.7 dus versie 2.1.20. Kan bij Klarna zelf ook geen module vinden om te downloaden...

zal zo even kijken maar het eerste wat mij opvalt is dus de melding dat de module op php 5.6 draait
maar je hebt php 7 op je server draaien ,
dit gaat dus niet werken 
moet straks even kijken welke php versie het eigenlijk draait

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, pandorrah said:

Vandaar ook even de melding: Addons geeft aan geschikt voor 1.7, maar die draait bijna overal al op PHP 7. 5.6 lijkt me meer iets voor PS 1.6....

Enigizins klopt dat , maar er zijn nog genoeg servers te vinden die op PHP 5.6 draaien
en PS 1.7 draait net zo goed op 5.6 alsmede php 7 ++

de eerste versie van PS 1.7 was in 2016 toen was er gewoon nog PHP 5.6 

dit is ook het jaartal van het eerste release van deze module 


kan in de specs nergens uithalen op welke php de module precies draait 
maar mede door de melding dat de module php 5.6 nodig heeft denk ik dat hier het probleem zit 
je kan de ontwikkelaar eens benaderen en ernaar vragen , 
Dit is ook het enige waaruit ik de fout kan uithalen 

Maar ik geef je wel gelijk dat je mag verwachten dat een module update er ook voor zorgt dat deze op php 7++ draait 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een vrij standaard antwoordje gekregen met algemene blabla...

In het kort komt het hierop neer:

1. Prestashop module voor Klarna KCO https://addons.prestashop.com/nl/betaling-factuur/20393-klarna-official-checkout.html is zodanig opgebouwd, dat het inderdaad de template van de winkelwagen kaapt. Je krijgt een levensgrote alternatieve winkelwagen template voor je neus van Klarna, waar halverwege aan de rechterkant een linkje komt te staan naar de oude afrekenmethode met de oude al bestaande betalingsprocessen. Lijkt me zeer ongewenst. PayPal lost het netter op, door gewoon een betaalknop toe te voegen aan de bestaande winkelwagen.

2. de module is standaard in het Engels; er is geen Nederlands taalpakket verkrijgbaar, dus je moet zelf via Internationaal > Vertalingen handmatig een paar honderd strings gaan vertalen. Ook dit lijkt me onnodig, aangezien Klarna zich internationaal voordoet en dit gewoon leverbaar moet zijn in een pakket.

3. op mijn kritiek dat de module niet werkt op PHP versie 7, maar alleen op versie 5, wordt niet ingegaan. Slordig en gemiste kans.

Mijn conclusie in januari 2020 is dan ook -helaas-  dat deze module nog niet uitontwikkeld is. Gezien het internationale karakter wat Klarna als bank wil uitstralen, is de module niet 'af',  en kaapt het met een redirect de standaard betaaltemplate weg, zodat ook je oude andere betalingopties aan de zijlijn worden gezet. Ik ga dus niet verder met Klarna op basis van deze bevindingen, op dit moment. Ik geloof er wel in als extra betaaloptie voor mijn klanten, maar het product hapert nog te veel in mijn ogen. PayPal doet het net effe allemaal wat beter.

Link to comment
Share on other sites

Update: ik ben zojuist in zee gegaan met Mollie Payments.

Ook die module is snel, professioneel en kaapt je checkout template niet, maar voegt de betaalopties netjes toe in de rij van betaalmogelijkheden. Het enige wat ik daar nog mis is een optie om de bankkosten door te berekenen aan de klant: als ze zelf overschrijven is het gratis, maar via Mollie vind ik dat ze de service ook zelf moeten betalen.
Supersnel, handig, eenvoudig in te stellen en te activeren. Mollie is een aanrader.

Edit: handig om te weten: sinds vorig jaar mag een winkelier niet automatisch meer alle (bank)kosten doorberekenen aan de klant, zie: https://www.dnb.nl/betalingsverkeer/psd2/index.jsp

Edited by pandorrah (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Betaalkosten doorbereken is wel een van de meest onvriendelijke methodes die een webshop kan toepassen. Naast dat het door verschillende partijen zelfs wordt verboden is dit afhaakmoment nr 1. Als je die paar centen niet in je winstopslag kan verwerken weet ik het ook niet meer.

Klanten lekker laten betalen met de methode die ze willen, geen gezeur en geen nasmaakjes bij een bestelling :)

Link to comment
Share on other sites

Betaalkosten zijn kosten en die moet je als ondernemer zo laag mogelijk houden. Jouw persoonlijke mening heeft totaal geen invloed op mijn bedrijfsvoering curious. Bovendien als je mijn laatste bericht goed leest, zie je ook dat ik geen enkele kosten aan de klant doorbereken. Mollie doet -net als PayPal- wat Klarna als solo module niet doet: gewoon de standaard checkout template aanhouden, en netjes álle betaalopties in een rijtje aanbieden.

Daar gaat deze topic ook in eerste instantie over. :)

Link to comment
Share on other sites

Uiteraard bepaal je zelf hoe je het doet, maar uit je vorige bericht lees ik dit: Het enige wat ik daar nog mis is een optie om de bankkosten door te berekenen aan de klant: als ze zelf overschrijven is het gratis, maar via Mollie vind ik dat ze de service ook zelf moeten betalen.
 

Daar lees ik dus uit dat je de kosten van Mollie zou willen doorberekenen, 0,29 ct per transactie dacht ik en evt. kosten voor creditcard of Klarna. Mollie is inderdaad een prima partner. Werk er al jaren zonder problemen mee.

Waar het mij om gaat dat het bekend is dat als je bv een rijtje betaalmogelijkheden hebt inclusief een bankoverschrijving die inderdaad voor beide partijen geen extra kosten oplevert, en je de andere(lees vaak makkelijker methoden) wel een toeslag doorberekent dat dit tot veel meer verlaten winkelwagens leid. Daar mogen we in dit forum natuurlijk toch ook wel op wijzen. M.a.w. dat zou omzet kunnen kosten. Maar goed dat kan je natuurlijk ook zelf gaan testen.

Dat Klarna de winkelwagen gaat kapen is natuurlijk not done, daar gaan ze in ieder geval geen vruchten van plukken denk ik.

Link to comment
Share on other sites

On 1/22/2020 at 2:08 PM, pandorrah said:

Ik heb een vrij standaard antwoordje gekregen met algemene blabla...

 

3. op mijn kritiek dat de module niet werkt op PHP versie 7, maar alleen op versie 5, wordt niet ingegaan. Slordig en gemiste kans.

Mijn conclusie in januari 2020 is dan ook -helaas-  dat deze module nog niet uitontwikkeld is. Gezien het internationale karakter wat Klarna als bank wil uitstralen, is de module niet 'af',  en kaapt het met een redirect de standaard betaaltemplate weg,

Is vaker als het een gratis module is ,,
3. Inderdaad php 5.6 wordt niet meer ondersteund , 

de module is wel ontwikkeld maar niet door ontwikkeld naar de nieuwe normen van php 7 
er zijn wel diverse Klarna modules die goed werken maar daar zit weer een prijsje aan 
het is dus afwachten dat de gratis module door ontwikkeld wordt naar de nieuwe php 7.4 
want ook 7.0 - 7.1 worden alleen nog veiligheidsupdates voor gedaan rest niet meer ,,

Link to comment
Share on other sites

maconl: op zich zijn de addons via Prestashop zelf veelal keurig uitontwikkeld en vertrouwd. Ik heb ook een flink aantal betaalde modules uit het assortiment op mijn Prestashop versie draaien, met een zeer goed gevoel.

Klarna heeft nog wat te leren als het gaat om implementatie en uitvoering. Updaten is sowieso een must voor elke developer.

Het fijne aan Mollie is dat ze in hun pakket ook Klarna mee aanbieden. Nu heb ik alsnog Klarna (via Mollie) en blijft het afrekenproces keurig en overzichtelijk met álle betaalmogelijkheden. Fijn voor de webshop, fijn voor de klanten. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...