Jump to content

Egen fakturahantering


flying_c

Recommended Posts

Hej.

Jag sköter fakturering i egen regi.
Därför vill jag ha ett payment option som endast ser till att göra en notering i backend och idealt maila mig om att order inkommit.

Hur ska jag gå tillväga för detta? Är det något befintligt jag missat?
Modulen behöver alltså inte skapa fakturor, det kan jag sköta utanför själva shoppen.

Jag har hittat en som kanske gör detta från ruilong, men när jag försöker aktivera den står det att jag först måste confa mitt invoice account. Vad är detta? Och när jag försöker betala med den så står det 'No template found for module validation'

Link to comment
Share on other sites

Hej!

PrestaShop har inte stöd för detta "out-of-the-box".

Jag har hittat två alternativ; det ena är att du använder dig av en annan modul som inte innebär så mycket interaktion från köparen (dvs inget kreditkort, etc). Det andra är att du tar fram en egen modul typ "Betalning mot faktura". Vi har gjort så, och aktiverat enbart den modulen. Detta innebär att när man kommer till betalningssteget så finns det bara "Betalning mot faktura", köparen klickar på den och sedan går allt vidare i vanlig ordning.

Link to comment
Share on other sites

Lite förvånande tycker jag att det inte finns som standard.
Kan inte vara helt ovanligt med egen fakturering.

Oh well... det enklaste måste ju vara att ta COD-modulen och ändra språkfilerna eller hur det nu är uppbyggt.
Det reder sig.

Tack för svaret.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...