Jump to content

[LUKKET] Etablere testshop på baggrund af prod shop


Guest

Recommended Posts

Jeg forsøger at etablere en testshop på et subdomæne på baggrund af min prodshop, og har et problem med database navn. Prestashop 1.6.1.23.

Jeg har gjort følgende:

  • downloadet data fra prod shoppen til min pc.
  • rettet database navn i config/settings.inc.php til den database, der skal tilhøre testshoppen
  • uploadet til subdomænet
  • eksporteret prod databasen
  • importeret den til den database, som skulle høre til min testshop

MEN, når jeg logger på backenden i testshoppen, og kikker under systemkonfiguration, peger den på prod shoppens database, og alle data er fra prodshoppen.

En ekstra kontrol af config/settings.inc.php via Unoeuros filemanager, viser korrekt databasenavn.

Jeg har før etableret testdomæner på denne måde uden problemer.

Er der ændret i Prestashop m.h.t. hvordan databasen identificeres, eller gør jeg noget forkert?

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen, så er jeg tilbage efter ferien.

Jeg har rettet i tabellen shop_url, til subdomænets navn.billigfroe.dk. Det gav ingen forskel.

URL i admin delen er testshoppens, alle data er fra prod shoppen. Klik på min butik går til prod shoppen. Under systemkonfiguraion står fortsat prodshoppens database, selvom der i config/settings.inc.php står testshoppens.

Jeg mener, at jeg tidligere har oprettet testshops på ovennævnte måde uden problemer.

Er der noget jeg har overset / glemt?

Link to comment
Share on other sites

Ikke forstået. DNS har vel ikke noget med subdomæner at gøre. 

Jeg har flere subdomæner på Billigfroe.dk hvor det med databasen fungerer.

En gammel testshop. Har eksisteret i årevis, og opgraderet løbende i test øjemed. Det virker.

En testshop hvor jeg øver mig lidt på PS 1.7. Dvs subdomænet er oprettet og PS 1.7 installeret fra bunden. Det virker.

Og så den nye, som er etableret som anført. Det virker ikke.

Link to comment
Share on other sites

Billigfroe er hoved domænet. Det nye subdomæne er altså ikke et add-on domæne. Så det er ikke det, der er problemet.

Det er et subdomæner til Billigfroe, jeg har oprettet. Ligesom de 2 andre subdomæner under Billigfroe. Og de 2 andre virker.

Og ja. De ligger på samme webhotel.

Link to comment
Share on other sites

Men subdomænet skal jo stadig pege ned i en anden mappe end din public_html mappe, ellers lander du jo netop i den forkerte shop. Du er nok nødt til at vise nogle skærmdumps af diverse indstillinger, ellers bliver det rent gætværk på, hvad der er lavet fejl i. Metoden er ikke ændret ift. tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...