Jump to content

[SOLVED] Shop doet het niet meer


Recommended Posts

Hai hai,

 

Ik wilde een backup van mijn shop maken wat ik al vaker heb gedaan, maar had blijkbaar per ongeluk de map verplaatst want ik zag hem niet meer staan. Ik heb toen de backup weer geupload, hij zij toen wel al dat de map er al was, wat vreemd was want hij stond er echt niet tussen, ik heb toen op overschrijven geklikt omdat de backup goed was. Mijn webshop werkte gewoon. en toen deed mijn shop het niet meer. Hij geeft helemaal geen melding.

 

Ik heb toen de webshop helemaal verwijderd van de server en de backup weer opnieuw geupload maar nog steeds doet hij niets, ik kan dus ook niet zien wat er fout gaat.

 

wie kan mij helpen???

 

http://www.sannalin.nl/Webshop/index.php

 

versie 1.5

Edited by SanvD (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het eerste wat je bij problemen doet is altijd de developmode aanzetten (define('_PS_MODE_DEV_', true); in config\defines.inc.php). Je krijgt dan de tekst van php errors te zien en kunt op basis daarvan nagaan waar problemen zitten.

 

Daarnaast vallen me twee dingen aan je verhaal op:

 - je hebt het nergens over de database maar alleen over de files. Een backup bestaat uit twee delen: de database en de files.

 - je lijkt in verwarring over wat waar staat. Het riep bij mij de vraag op of je een kopie van je webshop op een lokale computer hebt waarmee je kunt experimenteren. Dat wordt sterk aangeraden.

Link to comment
Share on other sites

Ik had dus ook een backup van de database gemaakt en een oude databade verwijderd. nu blijkt dat ik de verkeerde database had verwijderd duhhhh. Ik heb hem terug kunnen zetten en kreeg toen een email van mijndomein dat het wachtwoord was gewijzgd. Die heb ik aangepast in config/setting.inc.php maar hij doet het nog steeds niet.

 

San

Link to comment
Share on other sites

Klinkt als schrijfrechten. Je kan de rechten van je files en directories op de server aanpassen in FTP (in Filezilla via rechtermuisknop en "bestandsrechten").

 

Mocht dat zelfs niet werken met de meest liberale instellingen dan zijn er ook nog "ownerships rights". Bij mijn provider heb je ergens in het menu een optie "take ownership" waarmee je dat kan oplossen. In het uiterste geval wordt het contact opnemen met je provider.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ze van de USB stick waar ik de bestanden op heb staan weer ge-eupload naar de server.

Ik heb nu via mijndomein gevraagd alle webbestanden van donderdag de dag dat alles nog goed stond terug te zetten. Ik hoop dat als ik dan alleen het wachtwoord van de database aanpas het goed komt.

Ik zie alleen dat dat niet meteen gebeurd, dus moet ik denk ik wachten tot maandag.

Link to comment
Share on other sites

als je via ftp inlogt zie je dan je bestanden staan ?

nu weet ik even 1 2 3 even niet meer bij mijn domein hoe de naam van de root heet 

maar je mist denk ik zo en zo een index.php in je root

vandaar je de melding krijgt dat je geen toegang hebt

Link to comment
Share on other sites

Nee 1,5.

 

De reden dat ik een backup maakte was dat de module order referentienummer veranderen het niet meer goed deed, hij zette daar gewoon weer de leteercombinatie neer. Ik wilde ook wel een upgrade doen maar heb dat ooit maanden geleden met one click geprobeerd maar dat ging niet goed. Ik heb toe alles weer terug gezet. Ik wilde daarom nu de shop helemaal opnieuw maken in 1.6. Ik heb dus de prestashop map 1,6 ook op de server staan maar heb daar nog niets mee gedaan.

 

Zou dat wellicht de fout kunnen geven? mijn 1.5 versie heet op de server Webshop

Link to comment
Share on other sites

die one click upgrade kan wel kloppen bij mijn domein 

ze hebben heel veel server functies uigezet

normaal als beide in verschillende mappen staan moet het niks uitmaken

dus bv 1.6 in de root en 1.5 in de map webshop 

echter moet je dan in de root wel een verwijzing hebben naar de map Webshop

Link to comment
Share on other sites

Ik zie nu dat het door het terugezetten komt mijn mijndomijn dat die map nu weg is want die heb ik er vrijdag op gezet. ga nu even mijn wachtwoord aanpassen van mijn database bij config.setting/inc.php hopen dat hij het doet.

Link to comment
Share on other sites

ja via prive bericht is beter  :)

 

je kan nog 1 ding even doen 

maak een bestandje , dit kan via kladblok

en zet er de volgende code in :

<?php
$link = mysql_connect('db_host', 'db_username', 'db_password');
if (!$link)
{
die('Could not connect the database: ' . mysql_error());
}
echo 'Database Connected successfully';
mysql_close($link);
?>

Vul je gegevens in op de plaats van :

db_host  -> je database naam

db_username -> Je database gebruikersnaam

db_password -> je database wachtwoord

 

zo test je of de database wel gevonden kan worden met betreffende gegevens

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...