Jump to content

Prestashop 1,61,20 vs 1,7 LØST


Recommended Posts

Min holdning er, at 1.7 til nøds kan bruges til nye shops, men der er stadig mange fejl, så man vil skulle opgradere ofte. Dertil kommer, at rigtig mange melder om fejl i opgraderingen fra 1.6 (tjek det engelske forum).

Du kan med fordel opgradere til nyeste 1.6, da der er lukket to sikkerhedshuller ift. din nuværende version.

Husk altid at lave manuel backup af både filer og database inden opgradering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte fra 1.6 til 1.7.2 - det var IKKE nogen succes, men 1.6 var/er altså heller ikke fejlfri 😉

Er nu på 1.7.5.1 og det er den mest stabile version jeg har haft indtil dato, så jeg kan klart anbefale dig at starte med 1.7.5.2 som er den nyeste lige nu.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Claust said:

Jeg kørte fra 1.6 til 1.7.2 - det var IKKE nogen succes, men 1.6 var/er altså heller ikke fejlfri 😉

Er nu på 1.7.5.1 og det er den mest stabile version jeg har haft indtil dato, så jeg kan klart anbefale dig at starte med 1.7.5.2 som er den nyeste lige nu.

Der er stadig rigtig mange fejl i 1.7 i forhold til 1.6. Se lige changeloggen for næste version der er frigivet i beta: https://www.prestashop.com/en/system/files/ps_releases/changelog_1.7.6.0-beta.1.txt

sammenlignet med den seneste 1.6: https://www.prestashop.com/en/system/files/ps_releases/changelog_1.6.1.24.txt

Link to comment
Share on other sites

Korrekt, jeg forholder mig også bare til mit eget brug i hverdagen - jeg er ikke stødt på væsentlige problemer siden 1.7.5

Har én ting der irriterer mig lidt, og det er at datoformateringen i frontend forbliver amerikansk uanset hvad jeg vælger i backend, dvs. datoen for lager på varer er misvisende.

Ellers intet p.t. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Korrekt, jeg forholder mig også bare til mit eget brug i hverdagen - jeg er ikke stødt på væsentlige problemer siden 1.7.5

Har én ting der irriterer mig lidt, og det er at datoformateringen i frontend forbliver amerikansk uanset hvad jeg vælger i backend, dvs. datoen for lager på varer er misvisende.

Ellers intet p.t. 🙂

 

(men woh.., det er godt nok mange bug fixes....)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 5/22/2019 at 3:53 PM, Prestafan1234 said:

Der er stadig rigtig mange fejl i 1.7 i forhold til 1.6. Se lige changeloggen for næste version der er frigivet i beta: https://www.prestashop.com/en/system/files/ps_releases/changelog_1.7.6.0-beta.1.txt

sammenlignet med den seneste 1.6: https://www.prestashop.com/en/system/files/ps_releases/changelog_1.6.1.24.txt

Du kan ikke sammenligne de to changelogs. Det svarer til at du sammenligner changelog for Windows 10 og Windows Vista.

Der er stadig en masse bugs i PS1.6, men de bliver blot underprioriteret og ignoreret af Prestashop, da de har flyttet fokuset til 1.7. Du kan jo blot spørge thirty bees, hvor mange fejl de rettede da de forkede 1.6. Mange.

Det er dog heldigvis kun mindre bugs, men det er klart at Prestashop 1.7 har mange fejl for der opstår naturligt fejl når man lukker andre fejl - og problemet er, at der på 1.6 ikke bliver rettet flere fejl, hvorfor det kun er de gamle som forbliver. Som en anden siger i tråden, så er 1.7 med tiden blevet mere stabil, og det vil efterhånden være forsvarligt at benytte sig af 1.7.6.x, selvom man vil skulle se frem til en del opdateringer.

Det var blot for at sætte det lidt i perspektiv 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ikke, at 1.6 er fejlfri - jeg siger blot, at der i hver release af 1.7 stadig bliver rettet ufatteligt mange fejl (trods rigtig mange releases). Der er også helt basale ting, der har fungeret i årevis i 1.6, der slet ikke virkede i 1.7. F.eks. Multistore havde virkelig grelle fejl sidste sommer hvor jeg prøvede at etablere en kunde på 1.7 fremfor 1.6, men måtte opgave og stadig bruge 1.6

Jeg behøver såmænd ikke have det sat i perspektiv;-) Det jeg skriver er blot baseret på mine erfaringer - det står folk helt frit for at installere 1.7. Jo flere der bruger det, jo flere bug reports får PrestaShop, og jo nemmere er det jo for dem at få feedback og rette fejl. Det er jo dét Open Source baserer sig på. Mine holdninger er udelukkende baseret på egne erfaringer med de kunder, jeg laver shops for. De har en velkørende shop med stor omsætning, og de har ikke lyst til at skulle bugfixe og opgradere i en uendelighed eller sågar miste omsætning pga. fejl i shopversionen. Selvfølgelig bliver 1.7 mere stabil - men er man helt grøn, er det måske heller ikke det sjoveste at skulle bruge sin tid på at lede efter fejlrettelser eller endda opgradere, hvis man i stedet kunne koncentrere sig om at drive sin forretning - hvilket jo er det fokus de fleste bør have. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det har du ret i, jeg kommenterede blot på, at det ikke var en retvisende sammenlign du gav mellem de to changelogs.

Det var ikke så meget til dit eget perspektiv, men mere hvis en anden læste med og baserede sit beslutning på, at 1.6 nærmest var fejlfri eftersom der kun har været 4 fejlrettelser i changeloggen, som forholdet i din sammenligning viste.

Når det så er sagt, så kan vi godt blive enige om at 1.6 har færre substantielle fejl (og thirty bees endnu færre) end 1.7.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...