Jump to content

Opslaan knoppen blijft draaien en werken niet meer (producten)


MaakMijnWitgoed

Recommended Posts

Als ik nieuwe producten probeer aan te maken of bestaande producten probeer te wijzigen, blijven de knoppen "Opslaan" en "Opslaan en blijven" draaien en komen ze niet beschikbaar. Ook na minuten lang wachten kan ik nog steeds niet opslaan!

 

Snap niet waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan fixen ...

 

Configuratie informatie:

Prestashop 1.6.1.7 (geupgrade vanaf 1.6.1.6 vanwege dit probleem)

Servergegevens Linux #1 SMP Sun Sep 27 06:34:10 EDT 2015 x86_64
Server softwareversie Apache
PHP versie 5.4.45
Geheugenlimiet 256M
Maximale uitvoeringstijd 30

Geen veranderingen zijn gevonden in de bestanden.

 

Link to comment
Share on other sites

Probeer eens de cache te legen onder <Geavanceerde instellingen><prestaties><optie cache legen>

 

Het kan een geheugen probleempje zijn...... Vaak zie je dit echter ook bij schrijfrechten bijvoorbeeld voor de images directories.

 

Maar probeer eerst even de cache te legen.

Link to comment
Share on other sites

Zelfde probleem, duikt ineens op zonder wezenlijke veranderingen te hebben aangebracht(module toegevoegd of iets dergelijks)

 

Cache legen helpt niet echt. Na 3 of 4 pogingen worden de wijzigingen wel opgeslagen, maar het wordt zo wel een irritant werkje om iets aan te passen. 

 

Voorbeeld: Ik wil de meta beschrijving aanpassen. In de SEO tab in de product omschrijving moet ik 3 of 4 keer een opslaan om de wijziging er door te krijgen. Doe ik dit bv in mijn SEO module dan slaat hij de aanpassing wel direkt op.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb bij mij wel een vermoeden dat het wat met cachen heeft te maken. Ik heb de Apache foutlog er op nagekeken maar kom nogal wat regels tegen die vrijwel allemaal op deze lijken:

 

[Wed Oct 19 22:56:57.245010 2016] [lsapi:notice] [pid 101734:tid 140275974375168] [client 2a02:a445:680f:1:f0df:910c:4d80:a661:60118] [host www.mijndomein.nl] Backend log: PHP Notice: Trying to get property of non-object in /home/u2669p1399/domains/mijndomein.nl/public_html/cache/smarty/compile/40/ba/ea/40baeae4e699ad165258cbc064528fb1802b04c4.file.prestashopseoadvanced.tpl.php on line 189\n, referer: https://www.mijndomein.nl/roxrterrewxuvj/index.php?controller=AdminProducts&id_product=206&updateproduct&token=84c00e68f401200703fd2d1f0cfcadc6

 

 

[Wed Oct 19 22:56:27.054553 2016] [lsapi:notice] [pid 101734:tid 140276169979648] [client 2a02:a445:680f:1:f0df:910c:4d80:a661:60104] [host www.mijndomein.nl] Backend log: PHP Notice: Trying to get property of non-object in /home/u2669p1399/domains/mijndomein.nl/public_html/cache/smarty/compile/b7/6e/e0/b76ee0c04e3fd1f4bb00be864b41d5f7c93e0fa1.file.qce.tpl.php on line 301\n, referer: https://www.mijndomein.nl/roxrterrewxuvj/index.php?controller=AdminProducts&id_product=37&updateproduct&token=84c00e68f401200703fd2d1f0cfcadc6

 

Voor de rest weet ik ook niet goed wat ik er mee moet.

 

Overigens lukt het me nu wel om met Internet Explorer producten aan te maken en/of te wijzigen. Alleen gaat het wel traag.

 

Wat me wat triggered is dat zoiets ineens kan ontstaan zonder dat ik de vinger erop kan leggen waar het vandaan komt.

 

PS de links werken niet omdat ik mijn domeinnaam en tokens heb aangepast naar niet bestaande.

Edited by baarssen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog een keer met de cache zitten testen en wat ik ook probeer, tijdens het bewerken van de producten blijven de knoppen draaien en komen niet klikbaar beschikbaar!

 

Browser cache wissen > maakt geen verschil

Smarty aan & uit > maakt geen verschil

Smart cache aan & uit > maakt geen verschil

Optie cache onderaan (zelfde pagina) aan & uit > maakt geen verschil

 

===

 

Zie net je bericht MDekker. Dat verklaart een hoop, maar is wel bere onhandig. Ik neem aan dat PrestaShop er zelf ook hard aan werkt?

Edited by MaakMijnWitgoed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog een keer met de cache zitten testen en wat ik ook probeer, tijdens het bewerken van de producten blijven de knoppen draaien en komen niet klikbaar beschikbaar!

 

Browser cache wissen > maakt geen verschil

Smarty aan & uit > maakt geen verschil

Smart cache aan & uit > maakt geen verschil

Optie cache onderaan (zelfde pagina) aan & uit > maakt geen verschil

 

===

 

Zie net je bericht MDekker. Dat verklaart een hoop, maar is wel bere onhandig. Ik neem aan dat PrestaShop er zelf ook hard aan werkt?

Ja maar dat moet niet uitmaken bij jou, de Chrome versie die je gebruikt was 53? en IE moet nog wel werken?

Link to comment
Share on other sites

Net geprobeerd deze oplossing toe te passen op een oudere vesie van Prestashop. zonder geluk. Ik kreeg het niet werkend op 1.6.1.4. Iemand een oplossing hiervoor? Of moeten we nu gedwongen naar prestashop 1.6.1.7 of 8? 

 

Voorlopig oplossing even een oudere versie van chrome terug geplaatst (53.) via slimjet een versie 53 plaatsen http://www.slimjet.com/chrome/google-chrome-old-version.php

 

Ik surf en werk via chrome 54 en de normale update. Maar onderhoud even de artikelen via chrome 53

 

@mdekker. Weet je ook of dit enige invloed heeft op de fo?

Link to comment
Share on other sites

zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar waar staat dat bestand dan, als ik de route volg die er op github staat loop ik al vrijwel direkt vast.

 

Ik neem aan dat dit de normale tree is(bij mij dan): domain>public_html>themes>thema wat gekozen is> en zo verder. Ikkan in ftp niet zo een aparte admin map vinden, of ik moet scheel kijken.

Link to comment
Share on other sites

De oplossing is gevonden. Inmiddels bevestigen veel mensen dat het werkt.

 

Een redundante submit handler moet verwijderd worden. Deze drie regels: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254

(admin-dev vervangen met je daadwerkelijke admin-map) en het lukt weer om producten op te slaan.

 

Het probleem komt blijkbaar al voor sinds april 2014, pffft...

Werkt. Thanks mdekker!!!

 

Was even zoeken om te vinden, bleek dat het path er gewoon boven stond ;-)

Link to comment
Share on other sites

MIsschien een wat rare vraag, maar als ik in ftp zon programma open wordt het standaard met kladblok geopend. Daar staan geen regelnummers in, Notepad ++ wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat de standaard app te maken, dus zoek ik me zelf soms rot om het juiste regelnummer.

 

Is er een handigheidje waarmee ik Kladblok uit kan schakelen? zodat ik een Notepad ++ als standaard app kan instellen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Help!

 

Ook ik heb met PS 1.6.1.7 problemen met de ronddraaiende knoppen wanneer je producten wilt toevoegen.

Na de 3 regels te hebben verwijderd werkt dit nog steeds niet. Na verder zoeken waren er nog enkele regels in diverse bestanden die verwijderd en toegevoegd moesten worden.

 

Zie https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files#diff-79192e0669724debce791cce4095204dR126

en https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254

 

Na dit te hebben aangepast werkt het nog steeds niet. Cache gewist en uitgeschakeld maar er veranderd helemaal niets.

 

Wie o wie weet de oplossing?

 

Updaten naar versie 1.6.1.9 werkt ook niet :(

Edited by speelgoed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dit heb ik ook gehad. Het schijnt dat een update wonderen doet

Ik heb niet een update uitgevoerd, m.b.t. misschien de theme die ik gebruik straks niet goed werkt.\Ik heb enkel 3 regels verwijderd en dat werkte bij mij :)

 

submitHandler: function(form) {   form.submit();   },
Link to comment
Share on other sites

Help!

 

Ook ik heb met PS 1.6.1.7 problemen met de ronddraaiende knoppen wanneer je producten wilt toevoegen.

Na de 3 regels te hebben verwijderd werkt dit nog steeds niet. Na verder zoeken waren er nog enkele regels in diverse bestanden die verwijderd en toegevoegd moesten worden.

 

Zie https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files#diff-79192e0669724debce791cce4095204dR126

en https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254

 

Na dit te hebben aangepast werkt het nog steeds niet. Cache gewist en uitgeschakeld maar er veranderd helemaal niets.

 

Wie o wie weet de oplossing?

 

Updaten naar versie 1.6.1.9 werkt ook niet :(

Weet er echt niemand een oplossing voor dit probleem? Ik kan op dit moment niet echt verder :(

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ik heb het nog even getest; ik zit op versie 1.6.1.9 en alle files zijn aangepast zoals hierboven beschreven, maar bij mij is het weer omgevallen o.i.d.:

Op mijn dashboard pagina blijft de teller van "Nieuwe berichten" en "Productbeoordelingen" draaien.

Bij het editen van producten blijven de knoppen voor opslaan beiden ook draaien.

 

:(  :wacko:  :angry:

Link to comment
Share on other sites

Bij mij werkt tot nu toe alles naar behoren. 1 vollge dag allemaal producten toegevoegd in de nieuwste chrome browser.

Ik had dus problemen met versie 1.6.1.6

Wat heb ik gedaan.

Volle backup via ftp, alle bestanden en database

daarna module 1-Click Upgrade van prestashop geinstalleerd.

Daar weer volledige backup gemaakt en 1.6.1.9 geinstalleerd.

 

Daarna werkt alles naar behoren, als je webshop niet werkt kan je ook met 1 klik terug naar het oude.

Dus niet zelf handmatig alle files aanpassen etc. Alles via de module gedaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb naar mijn mening nu alles geprobeerd maar niets werkt :(

 

Wat heb ik gedaan:

 

Update van 1.6.1.7 naar 1.6.1.9,

diverse browsers geprobeerd chrome 54...., internet explorer etc

cache gewist, uitgeschakeld,

de bestanden die aangepast moeten worden gecontroleerd. Deze zijn aangepast i.v.m. nieuwere versie ps,

 

 

Zijn er nog meer mogelijkheden om dit zeer vervelende probleem op te lossen?

 

Ik hoor het graag

 

Gr

 

Ryan

Link to comment
Share on other sites

geachte allen

 

ik heb het zelfde probleem met 1.6.1.4

dus updaten is geen optie lees ik.

ik heb de instellingen ook geprobeerd helaas , we kunnen niets meer opslaan

 

waarom zorgt Prestashop niet voor een fatsoenlijke update om deze toch talrijke fout te repareren

 

wat helpt wel. zonder software prof te zijn.

Groetjes Leo

Link to comment
Share on other sites

Heb geupgrade naar 1.6.1.10 maar de knoppen blijven heel lang draaien.

Het duurt 2 a 3 min voor dat ze klaar zijn met draaien.

Heel vervelend als je iets snel moet aanpassen.

 

Heb alle opties en instellingen nagekeken die hier zijn aangedragen door de mede prestashoppers.

Helaas werken deze niet en blijven de knoppen draaien en draaien.

Hopelijk komt hier snel een update of een oplossing voor.

 

Ik kom vanaf 1.6.1.8 dat is mijn eerste versie, misschien komt het daar vandaan?

Edited by nftk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb naar mijn mening nu alles geprobeerd maar niets werkt :(

 

Wat heb ik gedaan:

 

Update van 1.6.1.7 naar 1.6.1.9,

diverse browsers geprobeerd chrome 54...., internet explorer etc

cache gewist, uitgeschakeld,

de bestanden die aangepast moeten worden gecontroleerd. Deze zijn aangepast i.v.m. nieuwere versie ps,

 

 

Zijn er nog meer mogelijkheden om dit zeer vervelende probleem op te lossen?

 

Ik hoor het graag

 

Gr

 

Ryan

 

Heb je het handmatig gedaan of via module  1-Click Upgrade van prestashop ??

Schijnt met de hand niet te werken en echt via de module van prestashop moet uitvoeren.

Link to comment
Share on other sites

geachte allen

 

bij ons werkt het nu weer

 

wij hebben de winkel uitgeschakeld een goede backup gemaakt op de server en met de module 1-click upgrade de software update van 1.6.1.4 naar de 1. 6.1.10 het werkte meteen.

 

wij gebruiken Mulisavepay , deze gaf toen problemen, wij hebben de gehele Module van Multysavepay verwijderd en de laatste versie geplaatst ,dit werkt nu ook weer goed.

 

bedankt voor de medewerking.

Leo Hermans  

Link to comment
Share on other sites

wij hebben dit ook voor als we een product willen wijzigen dan moeten enkele keren opslaan vooraleer de wijzigingen aangenomen worden....

we werken met prestashop 1.6.0.9

mss toch eens proberen om die 3 regels te verwijderen en eens te zien wat het doet, want met cache leeg te maken enz, is het probleem niet verholpen.

Link to comment
Share on other sites

Heb je het handmatig gedaan of via module  1-Click Upgrade van prestashop ??

Schijnt met de hand niet te werken en echt via de module van prestashop moet uitvoeren.

Ik heb de aanpassingen handmatig gedaan dus zal het via de module proberen zodra ik deze werkzaam krijg. 

Het /autoupgrade bestand bestaat niet of is niet schrijfbaar (CHMOD permissie) wordt als foutmelding aangegeven alleen krijg ik op geen enkele manier dit aangepast.

Hiervoor zal ik waarschijnlijk mijn provider moeten raadplegen aangezien ik het zelf niet voor elkaar krijg op mijn Windows server. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook dit probleem. Ik zit nu in versie 4. Dus begrijp dat ik een updaten moet draaien met een module.

 

Ik heb nog niet eerder een updaten gedaan. Zou iemand mij stap voor stap kunnen vertellen wat ik moet doen zodat ik straks niet per ongeluk alles kwijt ben?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook dit probleem. Ik zit nu in versie 4. Dus begrijp dat ik een updaten moet draaien met een module.

 

Ik heb nog niet eerder een updaten gedaan. Zou iemand mij stap voor stap kunnen vertellen wat ik moet doen zodat ik straks niet per ongeluk alles kwijt ben?

de module "1-Click Upgrade" installeren en gebruiken

http://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/5496-.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja zo ver was ik al dat ik dat moet gebruiken. Maar waar het mij omgaat is hoe werkt het met een backup maken en hoe werkt het als ik hem wel terug zou moeten zetten. Dus welke voorbereiding moet ik doen voordat ik de module gebruik. Of wijst zich dat vanzelf.

Link to comment
Share on other sites

geachte allen

 

de update heeft goed gewerkt , maar

 

nu kunnen alleen de oudere producten welke voor de update in de shop stonden gekocht worden de nieuwe producten na de update geven nu aan gratis verzenden, wat niet moet.

en het geeft dan aan voor dit adres is geen vervoerder gevonden. Vervolgens is de klant weg.

 

PostNL vraagt om een update maar kan ik niet updaten.

 

wie weet de oplossing

 

Leo Hermans

Link to comment
Share on other sites

Dank voor uw snelle reactie.

 

ik heb de vervoerders punt voor punt nagelopen

wij hebben er een extra voor TNT

ik zal het nogmaals beiden checken

 

maar bij de modules vraagt de Postnl om een update als ik deze aanklik blijft de vraag staan

Link to comment
Share on other sites

geachte

 

ik heb de module Postnl geheel nagelopen

 

ik kan deze niet updaten, blijft vragen om update

 

de producten welke na de grote update 1.6.1.10 zijn ingevoerd laten geen verzend kosten zien en geen vervoerder. welke ervoor zijn ingevoerd doe werken normaal.

 

Leo Hermans

Link to comment
Share on other sites

Weet er iemand de oplossing

 

na de update omdat de knoppen bleven draaien komen er geen verzendkosten bij nieuwe invoeringen.

Dus de site geeft aan er is geen vervoerder gevonden voor uw adres, terwijl er nog niet ingelogd is

 

Leo Hermans

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Sinds gisteren heb ik dit probleem in mijn 3 shops (PS 1.6.1.10, 1.6.1.10 en 1.6.1.15).

Soms als ik de producten open komt er een 500 server error over de tabs, maar meestal komt er geen error.

Heb debug al geprobeerd, hiermee zie ik geen errors verschijnen, cache geleegd, browsercache geleegd, alles zonder resultaat.

 

Ik heb ook naar de aangedragen oplossing gekeken, maar de aangegeven regels kan ik niet vinden in het bestand.

 

Het probleem doet zich voor in meerdere browsers (IE, Edge, Chrome, Firefox, Opera). Op m'n ipad en iphone werkt het ook niet.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn???

Edited by syllie25 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...