Jump to content

[SOLVED]Fraktalternativen krånglar


Recommended Posts

Det är så att jag har delat in min frakt i olika viktpriser. Dock använder jag inte bara en fraktfirma. Utan t.ex Posten från 0-0.5kg och sedan dhl 1-3kg osv.

Men när jag har ett paket på säg 2kg, då dyker posten fortfarande upp som alternativ och då väljer ju kunden såklart denna då det är billigare.

Hur kan jag göra så att den bara visar ETT fraktalternativ beroende på vikt, inte samtliga oavsett.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är lite meckigt det där, då den alltid hämtar fraktalternativen som är "lägre" än maxvikten..
Du får knalla in i koden och ändra så den bara tar de som är över minimivikten och lägre än maxvikten.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...

Jag söker fortfarande efter lösningen på detta. Finns det någon vänlig person som vill dela med sig?

I mitt fall blir frakten 0:- när den ska växla från 30:- till 59:-

Dvs. 30:- under 1 kg, över 1 kg så blir det 0:- isf 59:-

 

Hoppas på hjälp med detta då jag förlorar många småköpskunder pga. den höga frakten.

 

Mvh

Weronicha

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej! Jag har samma problem - Prestashop 1.2.5. Jag skulle vilja ha lösningen i carrier.php - kan någon lägga ut koden här?

Har kikat i koden men är osäker på hur jag ska koda om för att få det rätt.

 

Mvh, Eva-Lena

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nej tyvärr.

 

Jag ställde om viktspannet till:

Posten 0kg 0.5kg

DHL Servicepoint 0.51kg 900kg

 

Men det blir som alltid, när vikten överskrider postens gräns så blir det 0:- i frakt isf. DHL´s 59:-

Jag har provat olika variabler men det fungerar inte...

 

Vad kan det vara som felar???

 

ruilong nämnde i början av tråden att något skulle ändras i classes/Carrier.php

Tyvärr delade inte trådskaparen med sig av lösningen, och vi är tydligen flera här som har samma problem

så en lösning på det vore tacksamt.

 

 

Här är vikten 0.8 kg och frakten borde således ha växlat över från Postens 30:- till DHL 59:-. Gratis frakt börjar ju vid 600:-

1234.jpg

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Patrik tack för all hjälp. I natt gjorde jag ett nytt försök, och till slut hittade jag felet: Fakturering> "Enligt totala priset" iställer för "Enligt totalvikt".

Jag har stirrat mig blind på alla alternativ och inte sett det uppenbara...

 

Dock så inträffade ett annat problem, (även om det är litet jämfört med det tidigare) jag kan inte längre använda alternativet HÄMTA och betala på plats, då det är fraktfritt/gratis och tydligen kör över de andra alternativen.

Jag har byggt om en annan modul och använt den till detta ändamål. (tror det var postförskott)

 

Går det att lösa så är det toppen, annars är jag jäkligt glad att jag äntligen fått ordning på det hela. Tack än en gång för alla tips. :)

 

/Weronicha

Handelshuset Källan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...