Jump to content

Orderbekräftelse med betalning via Payson - separata?!


ziccasyr

Recommended Posts

Hej!

Någon som vet hur man gör så att kunden inte får 5miljoner mail när de lagt 1 beställning med tex 3 varor?

Som det är nu så skickar prestashop 6 st mail ifall en kund beställt 3 varor i samma order. (Se bild)

Skulle vilja ha så att alla varor ligger i samma orderbekräftelse. När de betalar så betalar de ju allt på en gång, inte 3 ggr separat!?

 

 

post-980575-0-30891600-1430997584_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hört talas om att det skulle skickas en orderbekräftelse / artikel i beställningen, så det känns snarare som att något är galet här. Att det även skickas ett mail / artikel från Payson styrker väl denna teori kan tänkas.

Skapas det olika beställningar också med unika ID? Om så är fallet så kan det vara Payson-modulen som spökar och isf löser du det förhoppningsvis genom att uppdatera till den senaste versionen (jag hade ett liknande problem med dubbla ordrar osv när Payson var inblandat som löstes med en uppdatering).

 

Edit: Kolla också i backoffice under Ordrar -> Statusar så att där ser ut som du vill (att det t.ex ska skickas mail när statusen "Betald med Payson" är aktiv osv)

Edited by tomped (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja precis! Får 3st ordrar i backoffice som är "kopplade" till varandra. Enligt bild.

då är varorna för sig och även en order är för frakten endast :/

Ska prova uppdatera modulen och kolla så att ordrar -> statusar ser rätt ut.

Tack för tips!

 

post-980575-0-29695500-1431074934_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Payson-modulen var redan i senaste versionen så där finns inget att uppdatera.

Jag har det inställt så att kund får mail när ordern är betald, men då är ju tanken att det ska vara 1 mail/beställning, inte 3! :/ 

Hittar ingenting angående detta i backoffice hur man kan "splitta" beställningar etc?! Kan mig inte minnas att jag fifflat med någon sådan funktion heller.

Har för mig att det funkade normalt för ettpar veckor sedan, då kom varorna i samma order. Så något har blivit galet på vägen! :S

Link to comment
Share on other sites

Mycket märkligt.

Prova att kontakta Paysons integrationsavdelning så kan de förhoppningsvis hjälpa dig, för det känns som att problemet har med deras modul att göra.

 

Om du bara har Payson som betalningsalternativ så kan du ju ändå tillfälligt testa att installera t.ex modulen för banköverföring och se om det fungerar bättre med detta alternativ. Är det samma visa där så vetikatten vad problemet kan vara. Kanske någon annan här känner igen fenomenet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...