Jump to content

[Solved]Återskapa gamla databasen i nyinstallerad butik?


cecepee

Recommended Posts

Hej.

Det verkar som att ingen har stött på mitt problem i min förra tråd tidigare, så jag känner mig tvingad att prova nått drastiskt. Om jag deletar hela min shop (eller döper om katalogen) och sen gör en ny installation där jag använder samma prefix på databasen som har funkat bra tidigare. Tror ni då att problemet kommer att kvarstå? Och kommer jag då ha kvar all info så som produkter, varulager, kundregister, ordrar osv? Eller kommer allt det att vara borta? Jag har i phpmyadmin tagit backup på databasen och jag har även i backoffice sparat ner en kopia av databasen, kan jag med någon av dessa backupper få tillbaka mina register sen i en nyinstallerad shop?

Jag vi verkligen slippa det pinsamma med att alla kunders konton är borta och det tråkiga hästjobbet med att lägga in alla artiklar och bilder igen.

Vad tror ni?

Mvh
Peter
Gammla tråden
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/41492/svenska/hackfrsk_order__payment__gratis_bestllning_edit_extra_info_dot__flera_olika_db

Link to comment
Share on other sites

Ja i ursprunget hade jag 1.1.
Men det var inte frågan om gratisbeställningar, det var frågan om att inga produkter faktist lades i varukorg även fast man klickar på köpknappen och man ser animationen av produkten som åker till korgen. Man ser även högst upp på sidan vid kunds inlog att det står att jag har si o så många produkter men till ett värde av noll kronor. jäkligt skumt.

Nu har jag dock fixat det mesta genom en del pusslande hit och dit.
Men då visar sig nästa fel, och jag kommer skapa en separat tråd om detta också, men skriver det även här i hopp om att du kanske har en lösning :-)
Jag loggar in på mitt testkonto och köper en produkt, betalar med banköverföring, och allt ser bra ut för mig som kund.
Dock, inget bekräftelse-mail till mig som kund. inte heller mail till mig som butiksägare om att jag har ny order.
Tittar jag i BO så finns inte ens ordern där, provade igen, med ett annat testkonto, och valde betalning med check.
Samma sak där, inga bekräftelser, och ingen order i BO.
Jag har sökt på detta i forumet och sett att många flera har haft detta problem, oftast med paypal, men även med bankwire och cod.
Dessvärre så är det inte in någon tråd jag kollat någon som pressenterat en lösning.

Vad säger ni om det, finns det en lösning som jag missat?
Om inte, vad skulle man kunna tänka sig att söka efter och var?

Detta är givetvis mycket viktigt då kunder kan ligga ute med mycket pengar utan att butiksägaren vet om det.

Tack för hjälpen.

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...