Jump to content

POS til prestashop, enten som modul eller nem webservice sammenkobling


masterfaerge

Recommended Posts

Hej jeg har en webshop go en fysisk butik.

 

jeg kunne godt tænke mig at smide kasseapparat ud til fordel for en software der kunne arbejde sammen med min prestashop, sådan at den selv kan opdatere lager status.

 

er der nogen som har erfaringer med POS systemer til Prestashop?

 

mvh

Rasmus Færge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Rasmus

 

Hmm. Der er ikke så meget POS-software til Prestashop. Faktisk er jeg kun støt på ét enkelt, hvilket er http://addons.prestashop.com/en/merchandising-prestashop-modules/13654-point-of-sale-pos-pro-by-prestamonster.html. Ellers skal du overveje at finde en kasseapparatsleverandør som kan levere et kasseapparat, som henter produkter, priser osv. fra webshoppen?

Link to comment
Share on other sites

Der findes et system der hedder EKSI POS som er lavet til Prestashop og har mange gode features - men udvikleren supporterer det ikke pt. Og al kildekode er skrevet på tyrkisk, så det er umuligt at få nogen til at lave rettelser. Jeg har en kunde der har brugt det med blandet succes. @Anders arbejder du ikke for Amero der leverer Flex POS? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Der findes et system der hedder EKSI POS som er lavet til Prestashop og har mange gode features - men udvikleren supporterer det ikke pt. Og al kildekode er skrevet på tyrkisk, så det er umuligt at få nogen til at lave rettelser. Jeg har en kunde der har brugt det med blandet succes. @Anders arbejder du ikke for Amero der leverer Flex POS? ;-)

 

Jo, det gør jeg. Hos Amero.dk leverer vi kassesystemer med FlexPOS, og er netop nu i gang med at lægge sidste hånd på vores nye Prestashop integration.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været det meste af internettet :)

 

Så jeg er stødt på EKSI POS, og valgt det fra, på samme årsag som du skriver, manglende support.

Jeg har også været forbi Amero, og nok den selv samme Anders :) Det må jeg indrømme simpelthen er for dyrt.

 

Firmaet ScanPOS, synes jeg ikke havde styr på noget som helst da jeg fik en rundvisning i deres system, sælgeren kunne ikke svare på simple intregrationsspørgsmål.

 

Lige nu venter jeg på svar fra POSone, de ser ud til at kunne levere en ordentlig integration, til rimelige penge.

 

I baghånden har jeg en kontakt ved navn Jonas, som har tilbudt mig at oversætte og supporte dette modul.

http://www.pos-tpv.com/en/

 

er der andre bud der ude?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bruger denne POS med stor succes: http://www.pos-tpv.com/en/

 

Det er udviklet i Spanien af Alejandro Lozano. Han er rigtig dygtig og kompetent, og hans modul virker som det skal. Jeg har faktisk mod (en beskeden) betaling fået ham til at bygge lidt ekstra faciliteter på, som vi havde brug for. Det virkede i første forsøg. Han giver i øvrigt fin support, og er relativt hurtigt til at svare.

Hans pris er rimelig 250 Euro ( det er små 2.000 kr. ), og jeg synes man får meget for pengene. Og frem for alt så virker modulet som det skal. 

Alejandro har (efter aftale) lagt den danske oversættelse jeg lavede til modulet på, så den følger med når man installerer.

Vi har kørt med modulet siden juli 2014.

Fidusen ved at integrere POSen ind i Prestashop er, at ALT hænger sammen, dvs. fakturering, kundedatabase (og bonussystemer, hvis man har det), rabatter, lagerstyring. Bon-printer understøttes også.

En lille detalje, som ikke er en fejl, men måske mere er opstået "by design": Modulet kører bedst på en Chrome browser. Jeg fik det ikke til et virke på Internet Explorer, og Firefox gav lidt udfordringer i forhold til bon-print. 

Edited by TorbenRune (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg bruger denne POS med stor succes: http://www.pos-tpv.com/en/

 

Det er udviklet i Spanien af Alejandro Lozano. Han er rigtig dygtig og kompetent, og hans modul virker som det skal. Jeg har faktisk mod (en beskeden) betaling fået ham til at bygge lidt ekstra faciliteter på, som vi havde brug for. Det virkede i første forsøg. Han giver i øvrigt fin support, og er relativt hurtigt til at svare.

Hans pris er rimelig 250 Euro ( det er små 2.000 kr. ), og jeg synes man får meget for pengene. Og frem for alt så virker modulet som det skal. 

Alejandro har (efter aftale) lagt den danske oversættelse jeg lavede til modulet på, så den følger med når man installerer.

Vi har kørt med modulet siden juli 2014.

Fidusen ved at integrere POSen ind i Prestashop er, at ALT hænger sammen, dvs. fakturering, kundedatabase (og bonussystemer, hvis man har det), rabatter, lagerstyring. Bon-printer understøttes også.

En lille detalje, som ikke er en fejl, men måske mere er opstået "by design": Modulet kører bedst på en Chrome browser. Jeg fik det ikke til et virke på Internet Explorer, og Firefox gav lidt udfordringer i forhold til bon-print. 

 

 

Hej, Virker det, hvis man har lagerstyring / "advanced stock management" enabled?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet POS-TPV med ASM, men jeg er ret overbevist om at det vil virke.

Om det så giver nogen som helst mening er en anden ting, men POSen virker ved at trække varer på samme måde som når du afgiver en web-ordre, så det vil virke.

Man kan ikke tvinge POSen til at trække fra et bestemt Warehouse, og man skal nok afholde sig fra at bruge de mere indviklede Management Types (dem med gennemsintsprisberegning), men varerne vil komme på bonen, og du vil få en total osv.

Men hvis det er for at lave POSer i flere forskellige fysiske butikker, så tror jeg ikke du skal bruge Prestashop.

Edited by TorbenЯune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Torben

 

Vi har også købt sytemet men der er ting som driller lidt !

Ved retur skriver den nogle gange 0Kr og ser ikke ud som om den modregner på dagsrapport !

Ved udskriv af stregkode har vi svært ved at finde den rigtige label

Logo kommer ikke med på stregkode...kun shop navn

 

Er det nogle ting du har oplevet eller ?

Måske vi kan ringe sammen eller ?

 

Johnny Dall

28109967

Link to comment
Share on other sites

Hej Torben

 

Vi har også købt sytemet men der er ting som driller lidt !

Ved retur skriver den nogle gange 0Kr og ser ikke ud som om den modregner på dagsrapport !

Ved udskriv af stregkode har vi svært ved at finde den rigtige label

Logo kommer ikke med på stregkode...kun shop navn

 

Er det nogle ting du har oplevet eller ?

Måske vi kan ringe sammen eller ?

 

Johnny Dall

28109967

Jeg bruger version 2.6 (fra 5/2 2014) af modulet på en PS 1.5. De egenskaber du har problemer med findes ikke i denne version, så det har jeg ikke haft problemer med. 

Vi bruger ikke modulet mere, da den fysiske butik er lukket - vi bruger kun webshoppen, og af samme grund har vi ikke opdateret til nyere versioner. 

En ting jeg bemærkede var, at modulet kører bedst på en Chrome browser. Firefox går også an, men Internet Explorer virkede bare slet ikke. 

Så desværre - jeg kan ikke rigtig hjælpe.

Edited by TorbenЯune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kan man køre dette sysem med stregkode?

Altså scanne varen når man hiver den over disken?

Yep, det er nøjagtig sådan det virker. Man kan også fremfinde varen på "normal" vis. Det foregår ved en menustruktur som er identisk med den man bruger på shoppen. Men stregkoderne er helt klart det bedste.

Vi bruget - mens vi stadig kørte den fysiske butik - nogle meget lækre trådløse bluetooth scannere som fungerer på både PCer OG på iPads (og Android tablets for den sags skyld). Så startede vi bare BO af Prestashop op på iPaden, og brugte stregkodescanneren. Det var nemt at få til at virke. Meeen... træerne vokser ikke ind i himlen: At få en bonprinter til at samarbejde med i iPad er virkelig noget der sætter ens tålmodighed på en prøve. Og så har iPads en anden tåbelighed: Man kan ikke have et bluetooth tastatur (stregkodescanner) koblet på samtidig med at man bruger skærm tastaturet. Så man skal have et bluetooth tastatur på den også.

NB! Pas i øvrigt på. Der findes flere forskellige bluetooth scannere, men det er meget få af dem der virker med iPad.

Link to comment
Share on other sites

Yep, det er nøjagtig sådan det virker. Man kan også fremfinde varen på "normal" vis. Det foregår ved en menustruktur som er identisk med den man bruger på shoppen. Men stregkoderne er helt klart det bedste.

Vi bruget - mens vi stadig kørte den fysiske butik - nogle meget lækre trådløse bluetooth scannere som fungerer på både PCer OG på iPads (og Android tablets for den sags skyld). Så startede vi bare BO af Prestashop op på iPaden, og brugte stregkodescanneren. Det var nemt at få til at virke. Meeen... træerne vokser ikke ind i himlen: At få en bonprinter til at samarbejde med i iPad er virkelig noget der sætter ens tålmodighed på en prøve. Og så har iPads en anden tåbelighed: Man kan ikke have et bluetooth tastatur (stregkodescanner) koblet på samtidig med at man bruger skærm tastaturet. Så man skal have et bluetooth tastatur på den også.

NB! Pas i øvrigt på. Der findes flere forskellige bluetooth scannere, men det er meget få af dem der virker med iPad.

Hej Torben hvad gør i med dankort terminal kan dette integreres, så beløb mv. Overføres?

Link to comment
Share on other sites

Hej Torben hvad gør i med dankort terminal kan dette integreres, så beløb mv. Overføres?

Desværre. Sådan en integration - hvor også terminalens print sendes den anden vej så det kommer med bonen ud - kræver godkendelse af hele systemet fra Nets. 

Så vi har levet med at taste beløbet ind manuelt, og udleveret to bonner til kunden. Ikke helt elegant, men vi gjorde det samme med vores "gamle" OpenBravo kasseapparat, så det er til at leve med.

 

En anden løsning - som måske ikke kræver samme grad af godkendelse vil være, at sende kasse bon printet over til kortterminalen, og så bruge den som bonprinter. Jeg fandt frem til en Ingenico terminal som muligvis kunne støtte det, men vi kom aldrig så langt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...