Jump to content

Hjælp til at flytte PS til et test subdomæne


Daniel79

Recommended Posts

Jeg søgt og læst på forumet og googlet og fundet forskellige guides der forklare hvordan man gør...

Jeg synes bare ikke det virker med min PS 1.6 og så har jeg fast IP og SSL og det er hostede på Meebox, hvis det betyder noget.

 

mitdomæne.dk er mit main site jeg har så oprettet et subdomæne devtest.mitdomæne.dk. mit main site skal blive ved med at køre, og så vil jeg gerne bruge mit subdomæne til at teste ting på inden jeg flytter det over på mit main site.

 

Som jeg gør det nu:

0: i Backend går jeg ind i Indstillinger > SEO & Url'er

0.5: Under Angiv Butiks url retter jeg: 

Butiks url fra mitdomæne.dk til devtest.mitdomæne.dk, 

SSL rettes til fra mitdomæne.dk til devtest.mitdomæne.dk (jeg ved ikke om dette skal rettes for den blev bare oprettet til mitdomæne.dk)

Base URI er / (jeg ved ikke om den skal rettes og i så fald til hvad)

1: Fra min FTP downloader jeg alt fra min public_html

2: Så retter jeg i config/settings.inc.php til og gemmer:

define('_DB_NAME_', 'devtest');
define('_DB_USER_', 'MinBruger');
define('_DB_PASSWD_', 'MinKode');
3: Uploader filerne til public_html/devtest mappen 

4: Jeg tager en kopi af min database og importer indholdet til min nye devtest database.

4: Så prøver jeg at logger jeg ind på min backend på devtest.mitdomæne.dk/minAdmin.

 

Men for at vide at "This webpage is not available" det samme siger den på devtest.mitdomæne.dk

 

Hvad gør jeg forkert ? jeg har ikke kunne finde nogen guide til PS 1.6...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gået ud fra denne video 

Det er godt nok til PS 1.5 men det er den jeg er kommet længst med.

 

De siger omkring det 7. minut at jeg skal gå herind på det nye domæne .../cache/smarty/complie og så skal jeg slette alle filerne pånær index filen, men den mappe ser anderledes ud hos mig (jeg køre som sagt 1.6) jeg har en masse mapper hvor der ligger et par filer i, men jeg har ikke nogen index fil.

 

Jeg har derfor ikke slettet disse mapper. Ellers har jeg gjort alt hvad der er sagt i videoen.

 

når jeg så går ind på mit nye domæne popper en SSL advarsel op

 

Når jeg så vælger at forsætte til ind på siden så ser det ud til det virker ud over SSL, jeg har pt ikke noget betaling sat på, det skulle jeg gerne begynde at sætte op i løbet af den kommende tid, så hvis man på en eller anden måde kunne få SSL til at virke på test.mitdomæne.dk også så jeg kan teste tilføjelserne inden de kommer ud på det rigtige site ville det være cool, men jeg ved ikke hvordan.

 

Problemet nu er så at når jeg prøver at gå ind på mitdomæne.dk så springer den over til test.mitdomæne.dk.

Det skulle gerne være sådan så jeg har 2 har en kopi af mit main site på test.mitdomæne.dk og at jeg kan logge ind på hvert site uafhængigt af hinanden, men igen ved jeg ikke hvordan jeg gør dette.

 

For hvis jeg på mitdomæne.dk under SEO & URL's ændre butiksdomæne og SSL domæne tilbage til mitdomæne.dk så begynder test.mitdomæne.dk at henvise til mitdomæne.dk

 

Jeg håber det giver mening for nogen for jeg er ved at være ret forvirret.

Edited by Daniel79 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

.....

 

For hvis jeg på vildmedkager.dk under SEO & URL's ændre butiksdomæne og SSL domæne tilbage til vildmedkager.dk så begynder test.vildmedkager.dk at henvise til vildmedkager.dk

 

Er du 100% sikker på, at du i TEST serverens config/settings.inc.php har sat 

 

define('_DB_NAME_', 'devtest');

 

til navnet på den nye database?

 

Det du beskriver virker som om det er samme database de to sites ændre i.

 

Og lad være med at bruge SSL på Test serveren. Det fulde domænenavn er "indbagt" i SSL certifikatet, så det kan kun bruges på det domæne det er udstedt til.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...