Jump to content

[Solved] Website traag na aanmaken van combinaties

racemaniac

Recommended Posts

PS 1.5.6.2
http://www.hobby-benodigdheden.nl/webshop

Nadat ik voor een artikel 44 combinaties heb aangemaakt is de laadtijd van de webshop ineens enorm toegenomen, zelfs tot ergenis aan toe.

"voorheen" was de shop zeer snel

De bijbehorende afbeeldingen zijn maximaal per stuk 10 Kb. groot

Op advies van de hoster ( hostdeal.eu)  heb ik nu  via cloudfare.com een caching "geinstalleerd"  echter mijn beveiligingssoftware geeft aan dat dit een domein is met meerdere meldingen van phising

Op advies van hostdeal.eu support toch maar aangemeld.

Heeft iemand nog een advies wat betreft de snelheid van de webshop ? Of eventueel aanpassingen die ik zou kunnen toepassen binnen PS ??

Alvast bedankt

Edited by racemaniac (see edit history)

Probleem opgelost mede door een perfecte support van Hostdeal.eu

Probleem lag hem in de grootte van de apache logs, Deze laten opschonen en alles draait weer snel

"Advies"   stel een cronjob in die je apache logs 1x per week opschoont

Oorzaak :  Elke wijziging die je aanbrengt in je webshop resulteert in een regel in het log, weke dus navenant groot wordt en blijkbaar je snelheid van je website erg vertraagt

Probleem opgelost mede door een perfecte support van Hostdeal.eu

Probleem lag hem in de grootte van de apache logs, Deze laten opschonen en alles draait weer snel

"Advies"   stel een cronjob in die je apache logs 1x per week opschoont

Oorzaak :  Elke wijziging die je aanbrengt in je webshop resulteert in een regel in het log, weke dus navenant groot wordt en blijkbaar je snelheid van je website erg vertraagt

Dat is dan eerder een configuratie fout van Hostdeal. Apache kan dusdanig ingesteld worden dat Log files worden gerouleerd. Bij een bepaalde grootte van de log word deze gearchiveerd (gzip) en geleegd.

Wordt ook gedaan echter het aantal regels in de log ging in 2 dagen heel erg hard omhoog gezien ik bezig was met veel artikelen (+- 350 aan te passen. En voor elke aanpassing betekende dat 1 regel.
2 bepaalde artikelen hebben al totaal 128 combinaties :)

dus tel maar na  :rolleyes:

Wordt ook gedaan echter het aantal regels in de log ging in 2 dagen heel erg hard omhoog gezien ik bezig was met veel artikelen (+- 350 aan te passen. En voor elke aanpassing betekende dat 1 regel.

2 bepaalde artikelen hebben al totaal 128 combinaties :)

dus tel maar na  :rolleyes:

Dan worden de logs dus gerouleerd op basis van leeftijd (na x aantal dagen archiveren en legen) ipv op grootte.