Jump to content

Löst - Kommer inte åt Backoffice


Recommended Posts

Nu har jag skitit i det blå skåpet igen!

 

Jag gjorde en uppgradering till 1.5.2, men mest för att se hur det såg ut.

 

När jag skulle återställa till 1.4.9 gör jag en rollback, men det blir någonting fel tydligen. Fick upp ett felmeddelande, kommer ej ihåg vad det stod. Men, det innebar att nu kommer jag inte åt admin, utan får bara upp att The requested URL /xxxxxxx/index.php was not found on this server.

tar jag bort index.php i webbadressen blir det: You don't have permission to access /xxxxxx/ on this server.

 

 

Hur gör jag nu för att överhuvudtaget komma åt admin igen?

Edited by kstoff (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Katalogen xxxxx finns på webbservern förutsätter jag så inte administrationskatalogen fått ett nytt namn?

 

Jag skulle nog gissa på något rättighetsproblem i första steget här, dvs att katalogen och filerna i katalogen har rättigheter som inte tillåter att apache läser och kör dem.

 

Vad rättigheterna ska vara är lite olika på olika webbhotell, men det vanligaste brukar vara 755 på alla kataloger och 644 på filer, så du kan ju börja med att kontrollera att detta stämmer.

 

Är det bara admin du inte kommer åt?

Link to comment
Share on other sites

Administrationskatalogen har inte fått nytt namn vad jag vet.

Rättigheterna är på katalogerna 755, men på filerna är den 666. Fast jag har en hemsida som ligger som ligger på samma webbhotell och där är filrättigheterna 666, så det ska nog vara så.

 

 

Jag har en backup som ligger under administrationskatalogen, som heter auto- backupfiles (som gjordes när jag uppgraderade), kan jag zippa upp den och lägga in de filerna, och då kopiera över de filerna jag har nu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...