Jump to content

Kan Homepage niet veranderen (Solved)

Recommended Posts

Dag Milka,

We hebben wel wat meer info nodig. Wat probeer je precies aan je homepage te veranderen? De producten in de homefeatured blok soms? Of iets anders?

En welke Prestashop versie gebruik je?

prestashop_1.4.8.2 gebruik ik. Er staat een standaard homepage op met mobile telefoons. Dus de standaard template neem ik aan. Dat kan ik ook niet veranderen. Er staat dat ik de thema installatie programma heb geinstalleerd, maar er staat niets anders , ik heb via de ftp andere geupload, maar die zijn niet te zien in beheer. Maar buiten dat, ik kan van alles veranderen en toevoegen, maar niet de homepage.

Die homepage met mobiele telefoons kunnen 2 dingen zijn. Is het een slide? Dat is onder controle van de "Homepage tekst editor" module. Deze module vind je in de "Front Office Features" sectie van de lijst met modules. Via de instellingen van deze module kan je de slide aanpassen of verwijderen.

Of bedoel je de producten op de homepage? Dan kan je die verwijderen via de Catalogus tab (onderaan deze pagina: dus de producten in de categorie "Home"). Let wel: producten die je hier verwijdert verdwijnen ook echt uit je gehele catalogus. Als je andere producten op de homepage wilt toevoegen, dan ga je eerst naar het desbetreffende product in je backoffice en dan vink je de "Home" categorie aan in de boomstructuur met categorieen.

Niet alle themes zijn via de theme importer te installeren. Maar als je dat probeert, dan moet je het ingepakte bestand (met theme files) importeren. Maar veel themes kan je ook installeren door gewoon de uitgepakte files in de themes folder te uploaden (uiteraard wel in een eigen folder, net zoals de folder prestashop) en dan kan je de nieuwe theme selcteren halverwege de pagina onder Modules-->Themes.

Krijg je wel een foutmelding te zien als je probeert een theme te installeren?

En je ziet maar 1 theme bij Modules-->Themes (ook nadat je een andere theme via TFP geupload hebt naar de /themes folder)?

En kijk eens bij Tools-->Configuration information; zie je een OK staan bij zowel de optionele als required parameters?

Dat is heel vreemd...

Zeker als je handmatig een theme toevoegt aan de /themes folder zou je dit moeten zien.

Probeer eens het volgende: Zoek de themes/prestashop folder op van je Prestashop installatiepakket of download themes/prestashop via FTP vanaf je server. Herbenoem deze folder naar prestashop2 en upload deze folder weer naar je themes folder via FTP. Je moet dan dus zowel een folder prestashop als prestashop2 hebben in de /themes folder. Controleer of de schrijfrechten van de prestashop2 folder en files hetzelfde is als prestashop.

Dan moet je toch echt prestashop2 naast prestashop zien staan bij Modules-->Themes.

• Create New...