Jump to content

[LØST] Sprogfiler - norsk


Prestafan1234

Recommended Posts

Ligger godt nok ikke inde med en norsk sprogfil.. men kunne også godt bruge en.. idet jeg gerne vil have norsk sprog på vores hoved side.. Dog har jeg en stor bekymring med at tilføje mere end dansk.. nå nu siden fra start kun havde dansk.. og derfor ikke have /da efter sig.. det vil den jo automatisk få hvis man tilføjer flere valg.. og det vil jo gå ud over ens google links.. som man jo har brugt meget tid på at opbygge.. kan man lave en redirect i .htaccess filen.. ? og hvis ja hvordan...

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt website translator fra Presto Changeo, da jeg vil have oversat alt indhold til andre sprog. Det betyder så også, at hver side er unik og dermed ikke er DC for søgemaskinerne. Du får kun DC, hvis dit indhold på siderne er ens og de som du skriver har /no eller /se osv. efter URL'en

Link to comment
Share on other sites

Forstår jeg dig rigtig at man kan undgå /no, /Se osv efter url hvis man bruger presto Changeo`S modul. Det som er mit problem er hvis jeg feks har et link i google idag som hedder http://www.ion-balance.dk/10-titanium-armband Vil den normalt komme til at hedde http://www.ion-balance.dk/da/10-titanium-armband hvis jeg aktiver flere sprog.. og dermed er de link som findes på google nu jo døde link...

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Nej, du undgår ikke /sprog. Jeg tænker de løses med URL-rewrite modulet også fra Presto-changeo eller en URL rewrite. Men må indrømme, at jeg ikke har fået kigget på det endnu. Pt. bøvler jeg med timeouts og andre fejl i modulet (tester på mit testdomæne). Skal nok vende tilbage med en update:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ligger godt nok ikke inde med en norsk sprogfil.. men kunne også godt bruge en.. idet jeg gerne vil have norsk sprog på vores hoved side.. Dog har jeg en stor bekymring med at tilføje mere end dansk.. nå nu siden fra start kun havde dansk.. og derfor ikke have /da efter sig.. det vil den jo automatisk få hvis man tilføjer flere valg.. og det vil jo gå ud over ens google links.. som man jo har brugt meget tid på at opbygge.. kan man lave en redirect i .htaccess filen.. ? og hvis ja hvordan...

 

Aupino

 

Som lovet en update. Jeg har nu dansk, norsk og svensk i min shop. Det er ikke noget problem, at alle danske links nu hedder /da/varenavn, man lander så vidt jeg kan teste mig frem til på den rigtige vare. Jeg skal ikke kunne sige, om dette skyldes DC-modulet jeg har installeret (som også har ryddet gevaldigt op i mine fejlsider, som opstod efter opgradering til version 1.4).

 

Jeg fik aldrig en norsk sprogpakke, men eftersom modulet nu har oversat mine sider for mig, retter jeg indlægget til løst:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...