Jump to content

Extra fält


Johan F

Recommended Posts

Jag undrar om det finns något sätt där man kan lägga till en rad under en produkt där kunden kan skriva in tex sitt namn som man vill ha på en tröjan. Jag vet att man kan skriva in i meddelande i slutbetalningen men det kan ju vara en som beställer sex stycken tröjor men olika namn man vill ska stå där.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag vet om den men jag skulle vilja ha så att kunden övanför köp knappen skall kunna skriva in sitt namn eller gravyr text som dom vill ha på sin skylt tex.

 

Är inte helt med, menar du i kassan eller menar du på produktsidan? För på produktsidan så är det ju precis som Patrik säger, lägger du till ett textfält under Anpassning så kan kunden fylla i det innan han/hon lägger varan i kundvagnen. Texten syns sen i kassan på produkten.

 

Var på produktsidan denna ruta hamnar och vad det står som överskrift beror ju på vad du döper det till och hur du gjort i templaten.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag kan förstå att det blir lite snurrigt. Jag menar att jag vill att kunden ska ovanför köpknappen kunna välja att skriva in sitt namn som ska placeras på en tröja tex. Som det är nu så måste dom fylla i och sedan spara och sedan köpa produkten. men säg att det är tre i samma order som vill ha samma produkt men olika storlekar då vet jag inte vilket av namnen som ska vara på rätt plats eftersom namnen hamnar under varandra. Jag vill att namnet hamnar som i storlekar eller färgar under varje köp

Link to comment
Share on other sites

Ahaa nu är jag med.

Svårt, prestashop gillar inte riktigt att man gör attribut på det sättet tyvärr.

Hittade en gammal modul som fungerar i ps1.3. En bit på väg och tillverkaren kanske kan modifiera den för en rimlig summa om du inte har möjlighet själv, skadar aldrig att fråga iaf. http://www.presto-changeo.com/en/prestashop-modifications/16-special-instructions-textarea.html

 

Hittade även denna, inte riktigt vad du ville ha, men men http://www.presto-ch...wizard-pro.html

 

Ledsen, men vette tusan hur man skall få med det genom hela processen på något vettigt sätt, customizations kräver som sagt att man sparar och attribut kan inte vara textfält mig veterligen :/

Jag hoppas någon med mer koll kan hjälpa dig vidare!

 

Lycka till!

Mvh

/Max

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...