Jump to content

[Solved] Mijn site is gehackt!

leo1

Recommended Posts

Hallo,
Ik zit met een probleem,mijn site is gehakt .eerder heb ik een back-up gemaakt van all bestanden van website op mijn computer .ik heb prestashop van de server gedelete en backup weer via de ftp heb teruggeplaatst.de back offic kan ik wel benaderen hij is zichtbaar ,maar als ik op browser mijn website typen zie ik een lege pagina.
Wie kan mij hiervoor helpen?

Hallo,
Ik zit met een probleem,mijn site is gehakt .eerder heb ik een back-up gemaakt van all bestanden van website op mijn computer .ik heb prestashop van de server gedelete en backup weer via de ftp heb teruggeplaatst.de back offic kan ik wel benaderen hij is zichtbaar ,maar als ik op browser mijn website typen zie ik een lege pagina.
Wie kan mij hiervoor helpen?

Heb je een .htaccess?
Schakel Friendly url eerst uit.
Genereer een nieuwe .htaccess
Zet Friendly url aan.
Delete the cache.

Heb je bij het terugzetten de rechten (CHMOD) wel weer opnieuw ingesteld?

Kijk ook eens bij config/settings.inc.php en kijk of je deze regel kan vinden:

define('__PS_BASE_URI__', '/');

deze code, in dit geval '/' verwijst naar de plaats van prestashop ten opzichte van je domeinnaam (www.domeinnaam.nl)/

Ik heb alle stappen gedaan die uddhava aan geeft maar zonder resultaat en de website is nog steeds leeg.
de regel define('__PS_BASE_URI__', '/'); heb ik niet bij config/settings.inc.php gevonden.ook de rechten (CHMOD) wel weer opnieuw ingesteld

Wat krijg je dan te zien als je in de back office gaat naar 'Preferences' (Voorkeuren)? Bij de opties daar staat bovenaan 'PS Folder:' en daarachter de map waar jouw prestashop zou moeten staan.

Deze instelling wordt opgeslagen in config/settings.inc.php op regel 3 op de manier zoals eerder vermeld. Dat kan prestashop overigens alleen maar als de rechten goed staan (dus zet 'm voor dit bestand tijdelijk op 777)? Als deze regel er niet instaat, zet deze regel er dan desnoods handmatig in. Zonder deze regel doet prestashop 1.3.2 helemaal niets (been there, done that).

Als je via FTP zoekt naar de bovenste map (=root, engels voor wortel) van je webruimte, dan moet je meestal zijn in public_html of http_docs. Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar jouw Prestashop verwacht dat jij de bestanden van prestashop in de root hebt staan.

Met andere woorden, jouw prestashop is alleen maar bereikbaar als het bestand www.mijndomein.nl/index.php bij prestashop hoort. Als dat www.mijndomein.nl/prestashop/index.php moet zijn, dan doet ie het niet. In dat laatste geval zou je als PS folder "prestashop/" moeten hebben.

Als jouw hele website bestaat uit prestashop en niets meer dan dat, dan zou het moeten werken. Dat is gesteld dat je settings.inc.php bestand die ene regel heeft, en je de ps database in dezelfde staat hebt als voor de hack

Als bovenstaande niet werkt, dan moet je misschien eens kijken of jouw pc niet het probleem is. Heb je het al op een andere pc geprobeerd? (Als je nou een URL had gegeven had ik het voor je kunnen testen). Dan weet je tenminste zeker of je wel of niet de enige bent met het probleem. Misschien staat je website nog wel gecached, en moet je je cache legen en de pagina verversen. Misschien heeft je pc wel last van een browser hijacker.

ik heb de site voor test local op mijn computer staan.in de backoffice bij Preferences optie
staat PS Folder:/prestashop/
prestashop folder staat in de map htdocs local

op de live site wat moet staan achter ps folder: ?

alle folders van de site staan in de httpdocs folder van de server

Dat is dus fout. Nu ik je site heb gezien, weet ik wat het wel moet zijn. Het is gewoon root, niet de submap /prestashop/. Maak van die instelling dus een / of laat het veld gewoon helemaal leeg. Probeer het daarna nog een keer.

Deze instelling MOET MOET MOET echt terug te vinden zijn in config/settings.inc.php. Kopieer desnoods de volgende regel en zet deze handmatig in dat bestand (download, bewerken, uploaden). Elke andere regel waar 'PS_BASE_URI' in staat moet er uit.

define('__PS_BASE_URI__', '/');