Jump to content

Kommer inte längre in i Backend, PS 1.7.7.8, Oderland webhotell

Recommended Posts

Hej

Sist jag var inne i vår shops Backend var någon gång i slutet av december 2024, absolut ingenting har justerats på vår shop sedan långt tillbaka i tiden (1.7.7.8). När jag nu i förra veckan hade anledning till admin besök, kommer jag inte längre in. Shopen fungerar f.ö. i bakgrunden som den skall verkar det som, order kommer in, integrationen med vårt externa lagerhotell (med Ongoing) rullar på som det skall etc.

Anger jag t.ex. ett felaktigt adminlösen kommer korrekt felmeddelande upp, jag kan även återställa mitt admin lösenord vad det verkar. Vanlig inoggning som kund/användare i frontend fungerar fint. Men vid korrekt admin user och lösen, står loginrutan bara och tuggar tills en time-out avslutar försöket. 

Provat olika webläsare, olika enheter/operativ system, olika nätverksanslutningar, raderat cookies, använt incognito fönster i Chrome, Firefox, etc. Radering av Cache och/eller manuellt påslag av Debug läget i PS ger inget av värde. 

Oderlands tech support har inte varit till någon hjälp denna gång, men jag är hyfsat säker på att något har ändrats på servern som gör att detta inträffar. Detta har tyvärr hänt förut men den gången kom dom på sig själva med att "ha glömt" något i och med en server uppdatering. 

Nån som har något bra förslag att testa innan jag drar in nån konsult?

/tomas j - www.careoflena.se

LÖST: Fick till slut en ledtråd från Oderlanda trafikkillar om att shopen ropade till hipresta.com utan att få svar, vilket ledde till att inloggningen tajmade ut. Inga felmeddelanden  visade sig på server av detta, så ingen chans att jag själv skulle ha kunnat se detta.  Och visst hade jag en modul från dom..... Add Button nånting, gammal 1.0.9 version så det ut att vara. Raderade modulmappen med ftp och sen kom jag tillbaka in i Backend.!

/t