Jump to content

[Solved] Faktura modul


Vicktor

Recommended Posts

Hejsan alla glada.
Jag söker en faktura modul.
Jag har den vanliga som skapar en faktura, men jag skulle vilja att.
1. Man väljer faktura
2.Fyller i personnummer
3. Får ett meddelande om att faktura kommer med leverans

anledningen till detta är att jag vill göra mina fakturor i mitt bokföringsprogram. Alt kunna ladda upp pdf från mitt bokföringsprogram.
Hoppas ni förstår vad jag menar, om ni tycker jag e ute och cyklar, kom gärna med synpunkter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

nada?

Hejsan alla glada.
Jag söker en faktura modul.
Jag har den vanliga som skapar en faktura, men jag skulle vilja att.
1. Man väljer faktura
2.Fyller i personnummer
3. Får ett meddelande om att faktura kommer med leverans

anledningen till detta är att jag vill göra mina fakturor i mitt bokföringsprogram. Alt kunna ladda upp pdf från mitt bokföringsprogram.
Hoppas ni förstår vad jag menar, om ni tycker jag e ute och cyklar, kom gärna med synpunkter.
Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort ett hack där man knappar in ett fakturanummer på ordern i admin. När man sen ändrar status, så skickas en pdf automatiskt med som bifogad fil till mailet om statusändring.
H
Jag är inte helt med, laddar du upp fakturan till presta efter du fått oderen?
Link to comment
Share on other sites

Ja, jag skapar fakturan själv som en pdf, sen laddar jag upp den i en underkatalog i admin. Därifrån hämtas den sedan och skickas via mail till kund när man ändrar status på ordern.

Låter ju kanon! , något du delar med dig av?
Mvh
Link to comment
Share on other sites

Bifogad fil är admin/tabs/AdminOrders.php från version 1.2.5.0

Kör du en senare version, så kan du ju diffa filerna. Sök efter $order->invoice_number så hittar du ändringarna som är gjorda.

Koden bygger på att du lägger pdf-filerna i en underkatalog till admin som du döper till fakturor. Filnamnet ska vara "Faktura #130.pdf" för faktura nummer 130. 130 är då numret du lägger i fakturafältet i admin. När du knappat in fakturanumret och sparat, får du en datum och tid på när filen med numret är skapad, på så sätt så har du lite koll på att du knappat in rätt nummer på rätt order. Det här kan du naturligtvis ändra i koden om du vill ha det på annat sätt. Kolla också i koden efter $newOrderStatusId (status 13 i mitt exempel) och ändra till den status som du vill använda för att generera utskicket.

AdminOrders.php.zip

Link to comment
Share on other sites

Tack!!

Bifogad fil är admin/tabs/AdminOrders.php från version 1.2.5.0

Kör du en senare version, så kan du ju diffa filerna. Sök efter $order->invoice_number så hittar du ändringarna som är gjorda.

Koden bygger på att du lägger pdf-filerna i en underkatalog till admin som du döper till fakturor. Filnamnet ska vara "Faktura #130.pdf" för faktura nummer 130. 130 är då numret du lägger i fakturafältet i admin. När du knappat in fakturanumret och sparat, får du en datum och tid på när filen med numret är skapad, på så sätt så har du lite koll på att du knappat in rätt nummer på rätt order. Det här kan du naturligtvis ändra i koden om du vill ha det på annat sätt. Kolla också i koden efter $newOrderStatusId (status 13 i mitt exempel) och ändra till den status som du vill använda för att generera utskicket.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 8 years later...
On 6/23/2011 at 11:12 PM, Patrik Lindblom said:

Bifogad fil är admin/tabs/AdminOrders.php från version 1.2.5.0

Kör du en senare version, så kan du ju diffa filerna. Sök efter $order->invoice_number så hittar du ändringarna som är gjorda.

Koden bygger på att du lägger pdf-filerna i en underkatalog till admin som du döper till fakturor. Filnamnet ska vara "Faktura #130.pdf" för faktura nummer 130. 130 är då numret du lägger i fakturafältet i admin. När du knappat in fakturanumret och sparat, får du en datum och tid på när filen med numret är skapad, på så sätt så har du lite koll på att du knappat in rätt nummer på rätt order. Det här kan du naturligtvis ändra i koden om du vill ha det på annat sätt. Kolla också i koden efter $newOrderStatusId (status 13 i mitt exempel) och ändra till den status som du vill använda för att generera utskicket.

AdminOrders.php.zip 13 B · 33 downloads

Funkar denna på 1.7?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...