Jump to content

[Løst] Hvordan kan man sikre sine billeder mod at blive copy-pastet


Lone Simonsen

Recommended Posts

Produktbillederne på min Prestashop (6.1.1) flurere konstant ude på alle mulige andres platforme. Jeg søger nu et modul -eller noget, så der fx når man højreklikker for at ville copypaste mine billeder, så bliver skærmen mørk og der kommer en besked om at der er copypast. Det har jeg set på en side der hedder Anlaglas og det tror jeg vil være en god løsning for min shop. Som hedder LLZstencils.dk

Er der nogle der har en ide til sådan et modul. Plugin el. lign vil jeg være meget taknemmelig. Hilsen Lone Simonsen

Edited by Lone Simonsen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torben said:

Jeg kender ikke et modul, der gør det, du foreslår. Men et af de indbyggede moduler hedder Vandmærke - og her kan du beskytte dine billeder med et vandmærke.

Vh Torben

Tak Torben. jeg vil dog undgå vandmærkerne. Der er som sådan også et "vandmærke", da der på alle billederne er skrevet LLZ DESIGN nederst.

 

Link to comment
Share on other sites

Ikke et svar på dit spørgsmål, men du kan jo kontakte ejerne af de sider og fortælle om oprettet på billeder. 

Så kan du bede dem fjerne billedet, og bede om et beløb for overtrædelse af oprettet. Problemet er så sikkert, at det ikke har nogen effekt.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, pertho said:

Ikke et svar på dit spørgsmål, men du kan jo kontakte ejerne af de sider og fortælle om oprettet på billeder. 

Så kan du bede dem fjerne billedet, og bede om et beløb for overtrædelse af oprettet. Problemet er så sikkert, at det ikke har nogen effekt.

Ja man kan sende dem en faktura for brug af ens billeder. Eller bede dem fjerne dem. Men: Alt det har jeg været igennem.  

En del sider kan simpelthen ikke kontaktes (fordi de ikke vil kontaktes....)

En advokat kan heller ikke få kontakt med dem.

Jeg har besluttet at være "forebyggende".

 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, jgk-dk said:

Hej Lone 

Kig her http://spy-shop.dk/ prøv at h. klikke er denne funktion ikke ok?

 

Det ser ud til at være en super god løsning. Lige det jeg søger. Jeg ser det som at man ikke kan højreklikke for at copypaste. Kan du guide mig videre med info. Ser det er en prestashop. Måske er det et helt nyt template eller er det et modul?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Prestafan1234 said:

Ideen er god nok, men med bare en lille smule teknisk snilde, kan man stadig sagtens downloade billederne, da URL'en står i kildekoden

Umiddelbart er der ikke nogle af de sider der downloader mine billeder der virker somom der er så meget teknisk snilde bag deres handlinger. Oftest bliver billederne brugt som "dække" til at folk klikker ind på noget andet. (fx. spil eller erotik). Nogle gange bliver de udbudt til fri download. I værste fald sælges de som samme produkt som mit. (en stencil).

Jeg tror spy-shop.dk´s løsning er ok for min shop. Alt efter hvordan denne løsning skal installeres. Som modul-tilkøb vil være optimal.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...