slowbroo Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Hej! Jag har stött på ett litet problem. Jag har märkt att det fungerar att använda Å Ä Ö, men bara i moduler. Om jag t.ex. går in i header.tpl filen och skriver å ä ö där blir det bara en massa frågetecken. Min fråga är alltså, varför fungerar det i modulerna men inte i de "vanliga tpl filerna"? Prestashop 1.4017 btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 nej nej nej så får man INTE göra ^^Ska du lägga till text i tpl filerna, skriv texten inom {l s='NEW TEXT HERE'} och skriv på engelska.Om det är en modul så skriver du {l s='NEW TEXT HERE' mod='MODULENSKATALOGNAMN'} När du gjort detta, så går du in i Verktyg - Översättningar och översätter dina nya texter till Svenska. förutom att ÅÄÖ inte fungerar som det ska annars, så kan du även råka få med skräptecken i htmlkoden vilket kan ställa till med en hel del skumma problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowbroo Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Tack det där löste väldigt många problem för mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts