Jump to content

btw bummer "ongeldig formaat"


Recommended Posts

Hey,

 

Als ik een bestelling wil doorgeven, en ik probeer een BTW nummer door te geven, dan krijg ik constant de melding "ongeldig formaat" voor mijn BTW nummer. Ik ben zeker dat het een correct BTW nummer is. Kan ik hier iets aan doen? mss lokalisatie instellingen?

Knipsel4.JPG

Knipsel3.JPG

Knipsel2.JPG

Knipsel.JPG

Link to comment
Share on other sites

Heb je de module Europees btw nummer wel geinstalleerd? Dit is in ieder geval in 1.6 zo. Waarschijnlijk werkt dat in 1.7 net zo.

Daarnaast moet Belgie als standaardland zijn ingegeven en niet bv Nederland omdat dan dat formaat wordt aangehouden.

Ook de tenaamstelling moet exact overeenkomen zoals ingeschreven.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Curious said:

Heb je de module Europees btw nummer wel geinstalleerd? Dit is in ieder geval in 1.6 zo. Waarschijnlijk werkt dat in 1.7 net zo.

Daarnaast moet Belgie als standaardland zijn ingegeven en niet bv Nederland omdat dan dat formaat wordt aangehouden.

Ook de tenaamstelling moet exact overeenkomen zoals ingeschreven.

Waar zou deze te vinden zijn? ik heb dat inderdaad al zien passeren, maar vind deze module nergens

Link to comment
Share on other sites

Schijnt dat deze module voor 1.7 is verdwenen. Er zijn uiteraard wel betaalde modules verkrijgbaar in de addon store.

Ik heb geprobeerd deze foutmelding te reproduceren, maar ik krijg het niet voor elkaar. In een nieuwe installatie van 1.7 werkt het gewoon. Al vul ik 15 cijfers in. M.a.w. er wordt niet gecontroleerd op de geldigheid van het nummer.

Het spijt me dat ik verder geen info kan verstrekken. Wellicht dat iemand anders op het forum meer info weet.

 

NB: Het enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen dat u een geupgrade versie van Prestashop heeft waardoor er wellicht nog restanten uit een vorige versie aanwezig zijn en opgeschoond moeten worden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beste Janssen-eshop,

Als het goed is, zou het volgens de VIES check ingevuld moeten worden.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatRequest.html

Daar werkt inderdaad je BTW nummer gewoon.

Als je PrestaShop 1.7 gebruikt dan kan ik je de volgende module aanraden als je btw vrij wilt gaan leveren.

https://addons.prestashop.com/nl/klantendienst/17369-btw-nummer-klantengroep.html

https://addons.prestashop.com/nl/boekhouding-fakturatie/17263-factuur-zonder-belasting-exclusief-btw.html

Ik heb deze modules bij enkele van mijn klanten geïmplementeerd. Ze werken redelijk maar dat heeft ook te maken met de VIES database van andere landen. Soms ligt de database er van een bepaald land uit, maar dan kan je op de VIES website zelf geen check meer doen. Een paar maanden geleden lag bijvoorbeeld de Belgische VIES check er ruim een week uit. Griekenland ligt er bijvoorbeeld ook vaak uit. Helaas heeft niemand hier invloed op.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...