Jump to content

Dålig kvalite på thumbnails, är det möjligt att åtgärda?


dflswedenab

Recommended Posts

Hej

Håller på att driftsätta www.designforliving.se , och har märkt att de små thumbnails som autoskapas blir av mycket dålig kvalite. De uppförstorade produktbilderna blir av bra kvalite, men alla thumbnails "på vägen" så att säga blir dåliga (lätt suddiga). Jag antar att det har med PS inbyggna crop funktion att göra, eller? Finns det något sätt att gå runt problemet? Kan iofs tyckas som en detalj, men jag vill gärna ha perfekta bilder på sidan.

/ T

Link to comment
Share on other sites

dflswedenab:

Bilderna ser bra ut vad jag kan se i produktvyn, dessvärre ser de suddigare ut i kategoriläget vilket beror på att du har ett specifikt angett mått för produktbilderna i kategoriläget som är större än originalbilden. Detta gör att bilden blir utdragen och suddig.

Antingen får du ändra home - bildklassen under Inställningar >> Bilder till 180x180 eller så går du till din CSS under rad 1748 och ändrar från 180px i height och width, till 129px i height och 129px i width för att få bäst kvalité.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

dflswedenab:

Bilderna ser bra ut vad jag kan se i produktvyn, dessvärre ser de suddigare ut i kategoriläget vilket beror på att du har ett specifikt angett mått för produktbilderna i kategoriläget som är större än originalbilden. Detta gör att bilden blir utdragen och suddig.

Antingen får du ändra home - bildklassen under Inställningar >> Bilder till 180x180 eller så går du till din CSS under rad 1748 och ändrar från 180px i height och width, till 129px i height och 129px i width för att få bäst kvalité.

Lycka till!


Hej

Tack för tipset, ändrade i home till 180*180, och det ser genast bättre ut.

/ T
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...