Jump to content

Helaas, er zijn geen vervoerders beschikbaar voor uw afleveradres + Gratis verzenden


Recommended Posts

De vraag is hier al eerder gesteld, maar de aangedragen oplossingen bieden bij mij helaas geen soelaas.

Ik heb versie 1.7.6 geïnstalleerd (nog nooit eerder met Prestashop gewerkt).

Bij het plaatsen van een artikel in de winkelwagen staat er direct al bij "Verzending - Gratis".
Als ik dan wil afrekenen staat er in de winkelwagen nog steeds "Verzending - Gratis" en als ik wil verder wil gaan met bestellen staat er
Helaas, er zijn geen vervoerders beschikbaar voor uw afleveradres. (zie afbeelding)

Al verschillende opties geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Als zone heb ik Nederland aangemaakt, naast Europa (zie afbeelding)

Nederland als land heb ik geselecteerd en een prijsrange ingesteld voor verzenden (niet gratis verzenden).

Ik heb Nederland toegevoegd aan de zone Nederland


Wat kan/moet ik nog wijzigen om het werkend te krijgen?

Alvast dank voor jullie suggesties.

 

Carrier6.png

Carrier4.png

Carrier3.png

Carrier2.png

Carrier1.png

Carrier5.png

Carrier0.png

Link to comment
Share on other sites

hoi,

het probleem van jou zit in het volgende :
je geeft bij je vervoerders gratis verzenden aan :
""Bij het plaatsen van een artikel in de winkelwagen staat er direct al bij "Verzending - Gratis".""
""Als ik dan wil afrekenen staat er in de winkelwagen nog steeds "Verzending - Gratis" ""

en als ik wil verder wil gaan met bestellen staat er
Helaas, er zijn geen vervoerders beschikbaar voor uw afleveradres. (zie afbeelding)

Dit komt omdat je erna niet gratis verzenden hebt gekozen :

Nederland als land heb ik geselecteerd en een prijsrange ingesteld voor verzenden (niet gratis verzenden).

bestellen gaat zover tot hij bij verzending komt , aan de ene kant zeg je gratis , maar op het laatst geef je dus aan dat het niet gratis verzonden mag worden

prestashop kijkt naar de beschikbare "" gratis vervoerders , maar het artikel mag niet gratis verzonden worden , ""

Oplossing: of je stelt verzendkosten in bij je vervoerders , of je zet bij nederland gratis verzenden aan 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, maconl said:

hoi,
Oplossing: of je stelt verzendkosten in bij je vervoerders , of je zet bij nederland gratis verzenden aan 

 

Dank voor je reactie.

Gratis verzenden heb ik vooralsnog niet ingesteld en ben dan ook verbaasd dat er direct al "Gratis verzenden" wordt getoond.

Ik dacht dat ik dat gedaan had, invoeren van de verzendkosten bij de vervoerders?

Bij Nederland staan de verzendkosten ingesteld op 3,95:

Carrier1.png

Of moet dat ergens anders ook nog ingesteld worden?

 

Edited by Metal Store (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Ik kan me herinneren dat ik een tijd geleden daar ook naar op zoek ben geweest. Bij mij bleek het te liggen in de vertaling.
Ik heb het toen gevonden als je bij Vertaling zoekt in het thema Classic --> Theme --> Checkout
Daar zag ik de tekst staan: Gratis verzenden. Zelf heb ik die tekst aangepast naar zoiets als Gratis verzending vanaf € 50, - of iets dergelijks.

Misschien dat je daar eens zou kunnen kijken of dat het is?

Gr.
Bemi

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Metal Store said:

Ik heb daar gekeken en ook wat aangepast, maar dat heeft geen invloed op de meldingen van "Helaas, er zijn geen vervoerders beschikbaar voor uw afleveradres" of "Verzending Gratis"

het pakket wat je in de winkelwagen doet hoe zwaar is het ?
je ranges zijn ook erg vreemd ingedeeld dit kan ook een probleem veroorzaken
heb je ook vervoerders aangemaakt ?
bv tnt post , DHL of iets dergelijks , en daar alles ingevuld ? dus de gewichten , prijzen enz ?
anders krijg je ook die melding je hebt immers dan geen vervoerder

Kijk anders even naar deze tutorial , wordt eea duidelijker

Carriers/ vervoerders aanmaken

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb een PostNL/DHL carrier aangemaakt (voor nu even alleen Europa en Nederland aangevinkt).
Inclusief gewichtsklasses van 0 tot 350 gram, van 350 gram tot 2 kg, van 2kg tot 5 kg en van 5 kg tot 10kg.

Die zijn zo ingedeeld omdat PostNL ze ook berekend (tariefwijziging bij 350 gram bijvoorbeeld).

Het gewicht van de items in de winkelwagen is (afhankelijk hoe ik test) tussen de 0 en 350 gram en 350 gram en 2kg,

De items zijn CD's en/of LP's.

 

Carrier7.png

Edited by Metal Store (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij staat dat allemaal wel goed. Wat ik nog kan bedenken dat je misschien in geolocatie iets niet goed hebt staan: bv bezoekers uit bepaalde(aangevinkte landen) kunnen geen bestellingen plaatsen. Of in het product zelf staat onder de tab verzending een andere(niet beschikbare) vervoerder aangevinkt. In dat geval moet je die allemaal uitvinken.

Link to comment
Share on other sites

In geolocatie staat Nederland aangevinkt als een land waar vanuit besteld mocht worden. Ik heb ook een account aangemaakt van een ander land in Europa dat "aan" stond, daar hetzelfde probleem.

In de productlijst staan beide vervoerders niet aangevinkt, wat moet betekenen dat beide moeten werken:

 

Carrier8.png

Link to comment
Share on other sites

Al mijn artikelen hebben voorraad. Ik heb het zo ingesteld dat als een artikel geen voorraad heeft, deze niet zichtbaar is in de winkel en niet besteld kan worden.
We werken veel met 2ehands, waarvan maar één exemplaar beschikbaar is. Vandaar dat ik dat zo heb ingesteld.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jammer dat op deze manier de vlieger niet opging. Ik had namelijk hetzelfde probleem. Zoeken en zoeken tobben en tobben. En opeens kwam ik erachter dat het artikel waarmee ik oefende een negatieve voorraad had. Toen even wat voorraad aangemaakt en het probleem was over. 

Nu een vraag aan jou. Gebruik jij een bepaalde module om bij voorraad 0 automatisch artikelen blind te zetten? Zo ja, welke?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik daarvoor geen module, maar de ingebouwde Product settings onder Shop Parameters van Prestashop.
Als er voorraad is van 1 stuk en iemand probeert er 2 te bestellen, dan komt er direct al een melding dat dit  niet mogelijk is omdat de voorraad niet toereikend is.
Op dezelfde pagina kun je boven deze settings aangeven dat productie die niet beschikbaar zijn ook niet worden getoond in je winkel.

 

Carriers9.png

Carriers10.png

 

Carriers9.png

Edited by Metal Store (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ik kwam deze topic net tegen, en zat met hetzelfde probleem.

Na wat uitzoek werk kwam ik er achter dat ik nog wat moest aanpassen.

Je gaat naar Internationaal -> Locaties en dan opzoek naar de land bijvoorbeeld Nederland en dit bewerken. Dan zoek je Zone : en verander je dat van Europe naar bijv. Nederland.

Opslaan en dan werkt de verzendsysteem weer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjonge, nu begint dit gedonder hier ook weer.
Alles getest/gecontroleerd en ook met mijn eigen account wil geen verzending kiezen.
Sommige klanten geven geen probleem en nu zit ik met een klant te klooien die deze error ook krijgt.
Vorige week heeft hij ook nog een bestelling gedaan zonder problemen.
Is er wat met die laatste update?? 1.7.6.5??

Error verzending.jpg

Edited by spacestar (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk de oplossing al gevonden.
Zodra ik een andere vervoerder kies (met zelfde instellingen maar andere prijs) kan het artikel wel worden verzonden.
Nu de vervoerder maar eens verwijderen en opnieuw aanmaken, snap het anders ook niet meer....🙄

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...