Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Bij de module "Bankimport" zit een e-mailbericht welke naar de klant gaat zodra deze een bestelling heeft geplaatst. Leidend voor de bankimport is de referentie, welke bestaat uit 9 hoofdletters.

Voor onze boekhouding zou het een stuk fijner zijn als klanten ook het factuurnummer als omschrijving mee zouden geven bij de overboeking. Je zou zeggen is toch niet zo moeilijk............

Onderstaande gegevens tussen accolades worden gegenereerd en keurig getoond. De PDF-factuur wordt op hetzelfde moment klaargezet.

Hoe genereer ik tevens het (voorhanden) factuurnummer op deze mail?

BESTELLING {ORDER_NAME}

Uw bestelling met referentie {order_name} is succesvol geplaatst en wordt verzonden na ontvangst en verwerking van uw betaling.
 
 
 

U DIENT VIA EEN BANKOVERSCHRIJVING TE BETALEN. 

Gebruik hiervoor de volgende gegevens:

Bedrag: {total_paid}
Ten name van: {bankwire_owner}
Rekeninggegevens: {bankwire_details}
Bankgegevens: {bankwire_address}

Link to comment
Share on other sites

Hartelijk dank voor uw antwoord Curious, maar we maken geen gebruik van een payment-system.

D.m.v. de module bankimport worden betalingen later gekoppeld aan een bestelling.

Na het bestellen krijgt de klant een verzoek tot betaling (bankwire zoals voorbeeld) + de factuur.

Bij de handmatige bankoverschrijving willen we niet enkel de referentiecode (daar matched de bankimport op) in de omschrijving zien terugkomen, maar ook het factuurnummer. Het gaat hier dus om de bankboekingen welke gecontroleerd moeten worden.

Deze methode is terug in de tijd, maar het is niet anders.

Edited by lammegien (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Curious said:

probeer deze instelling eens bij staussen. Daar kan je factuur aanvinken. Denk dat je probleem daarmee is opgelost

😂

Dit is nog geen oplossing voor het probleem, maar activeert alleen de factuuraanzicht in de backoffice voor deze status.

Om meer variabelen beschikbaar te maken voor alle mails, moet de variabelenlijst in de array $data uitgebreid worden in de functie Addwithemail van classes/order/OrderHistory.php, bv. door een extra vermelding in de array, als volgt

{factuurnummer}' => $result['invoice_number']

en voeg het toe aan het SELECT commando dat ervoor wordt uitgevoerd:

, o.`invoice_number`

Dan zou de variabele $factuurnummer ook beschikbaar moeten zijn voor de mail.

Edited by Martijn++ (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Super Martijn++,

Jij begrijpt wat ik wil, dank voor je hulp!

Ik ga kijken of ik dit zo in de testomgeving voor elkaar krijg.

 

Curious, we zijn gedwongen de omslachtige weg te kiezen i.p.v. werken met een payment-system.

Het is niet anders, we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Link to comment
Share on other sites

Ik was het prefix volledig vergeten. Dat wordt namelijk niet opgeslagen in de database. Het kan op deze manier worden geautomatiseerd:

{factuurnummer}' => 'FA' . date("y") . '-' . $result['invoice_number']

Voor het viercijferige jaar met een grote "Y".

Edited by Martijn++ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...