Jump to content

Ändra i sidfot, + layout frågor


Recommended Posts

Hej!

Har några frågor som jag inte verkar få rätsida på,  på egen hand.

1. Vart kan jag ändra texten i sidfoten '© 2019 - E-handelsprogramvara av PrestaShop™ '
     Har sett lite posts här om detta om översättningar och moduler men hittar inga moduler alls i lokalisering/ översättning/ språk...

2. Vill även byta färgen som används på en del text i temat classic  t.ex den för 'Logga in på ditt konto', E-post Lösenord etc.

3. Längst ner på bifogad bild1 som visar den text jag vill byta färg på finns även en checkruta med texten ' Enim quis fugiat consequat elit minim nisi eu occaecat occaecat deserunt aliquip nisi ex deserunt.'  Hur får jag bort denna ??

4. Om jag klickar på t.ex leverans i footern så har jag editerat dessa texter så texten stämmer men då jag valt att ha ett mörkt tema i shoppen ser det lite skumt ut när texten kommer fram med ljus bakgrund och mörk text.  kan man ändra detta. bild 2

5.Jag har en relativt stor högupplöst skärm och får webshoppen på en del av skärmen bara och då är det vitt nertill. går detta att ändra så hela sidan får svart som bakgrund ? se bild 3

Jag tackar på förhand för alla som kan tänkas hjälpa mig!

 

//Daniel

presta.JPG

presta_1.JPG

presta_2.JPG

Edited by Pr3torian (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...