Jump to content

[opgelost] Voor de Zekerheid


Recommended Posts

Beste allen,

Normaal gesproken gebruik ik altijd Joomla. Vanwege overschakeling naar ecommerce heb ik bewust gekozen voor Prestashop. Nu heb ik een goede Theme gekocht en dit ook laten installeren bij ENVATO.

Ik moet toegeven dat ik een korte tijd heel even opencart had gebruikt, dus prestashop lijkt er wel een beetje op. Maar eerder geen ervaring met presta. 

HEt gaat om de website www.wibihome.com ...Er is alleen maar een homepage geinstalleerd door Envato, die wachten nu op goedkeuring. Maar ik zie maar 1 home en verder geen andere paginas. Bovendien heb ik alleen logo en productinfo kunnen aanpassen. Daarbuiten zijn alle wijzigingen die ik aanbreng op de admin panel effectloos op de site zelf. Ik heb alles geprobeerd, met uitleg op het net volgend, maar de menu items boven in de header heb ik ook niet kunnen aanpassen.

Is dit normaal bij prestashop of doe ik gewoon iets verkeerd?

Lieme

Link to comment
Share on other sites

Hi Lieme,

Als ik het goed zie zou je het menu kunnen aanpassen in de module "Megamenu". Mochten deze aanpassingen niet direct zichtbaar zijn, probeer dan even de cache van je website te legen, dit kan onder het kopje performance.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Adeko.nl said:

Hi Lieme,

Als ik het goed zie zou je het menu kunnen aanpassen in de module "Megamenu". Mochten deze aanpassingen niet direct zichtbaar zijn, probeer dan even de cache van je website te legen, dit kan onder het kopje performance.

Beste Adeko,

 

Bedankt voor je advies. Inderdaad zie ik nu de logica van Prestashop. Ik heb de hele nacht niet geslapen en bij iedere ontdekking was het alsof ik een nieuw continent ontdekte :)

Het enige wat me nu nog dwarszit, is dat de shopping cart engels blijft. De website is tweetalig. Prioriteit is turks, maar dan nog worden enkele delen van de shopping cart engels weergegeven. Waar passen jullie dit aan?

Link to comment
Share on other sites

Hi Lieme,

Dat is mooi, hoe langer je ermee bezig bent, hoe handiger je ermee wordt :)
De vertaling kan je in de backoffice aanpassen onder het kopje Internationaal -> Vertalingen. Bij vertalingssoort selecteer je "Theme vertalingen", selecteer je het huidige theme en de taal. Vervolgens kun je zoeken naar de tekst die je wil aanpassen. In de linkercolom kun je ook navigeren naar het gewenste gedeelte, in dit geval is dat (geloof ik) Shop -> Theme -> Checkout.

Link to comment
Share on other sites

On 5/23/2019 at 3:08 PM, Adeko.nl said:

Hi Lieme,

Dat is mooi, hoe langer je ermee bezig bent, hoe handiger je ermee wordt :)
De vertaling kan je in de backoffice aanpassen onder het kopje Internationaal -> Vertalingen. Bij vertalingssoort selecteer je "Theme vertalingen", selecteer je het huidige theme en de taal. Vervolgens kun je zoeken naar de tekst die je wil aanpassen. In de linkercolom kun je ook navigeren naar het gewenste gedeelte, in dit geval is dat (geloof ik) Shop -> Theme -> Checkout.

Adeko,

Inderdaad ik heb het zeer goed onder de knie nu. Maar er is een probleem. En een collega die langer bekend is met Presta kan het ook niet oplossen.

Vanuit de Mega Menu heb ik dus paginas gemaakt. Maar de inhoud van die pagina is niet te manipuleren. Ik kies dus een category of pagina maar dat wordt automatisch als sub-menu item ondergesteld. Dat kan ik nergens uitschakelen. Wat er dan gebeurt is dit:

Je klikt op een item in de mega menu - omdat je klikt zie je dan een 404 foutpagina - en tegelijkertijd een submenu 

Probeer het aub eens zodat u het kunt zien:  wibihome.com 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...