Jump to content

ePay vs quickpay


atarli

Recommended Posts

Hej.

Jeg står og skal til at vælge mellem ePay og quickpay, da jeg gerne vil kunne tilbyde dankort og e-dankort på min shop.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt erfaringer om dem begge.
Har installeret ePay modulet og sat det op og det virker ganske nemt.. Syntes dog også at 999 i oprettelse og 299,- md er lige højt nok.
Kan se at quickpay intet tager i oprettelse og 150,- md.


Glæder mig til at høre jeres erfaringer.

mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej

Du skal dog være opmærksom på, at ePays relay-script ikke virker i version 1.4 - og det virker heller ikke i min shop som kører 1.3.1.1. (men det gør det for nogen). Jeg har skrevet til ePay, at det ikke virker i version 1.4 men har ikke fået svar.

Jeg tror, det er ePay light oprettelsen du skal bruge - jeg har i hvert fald ikke givet 999 kr. for oprettelse.

Men prøv også at bruge søgefunktionen, begge betalingsgateways har været diskuteret mange gange her i forum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt ePay (til 99 kr. pr. måned) og har egentlig fortrudt, at jeg ikke valgte Quickpay (græsset er altid lidt grønnere på den anden side). Når jeg har afsendt en vare, skal jeg logge ind i ePays system for at hæve pengene. Så vidt jeg har forstået, kan dette gøres direkte fra PrestaShop, når man bruger Quickpay. Og hvis man så vil køre med både Dankort og diverse kreditkort koster det 149 kr. for Quickpay, mens det koster 199 kr. hos ePay.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Det korte svar: Det må du afgøre selv.

Epay:
Oprettelse 399 kr.
Epay light pr. md 99,00
Transaktioner 0 kr.
Ekstra domæne 49 kr. pr. domæne

Quickpay:
Oprettelse 0 kr.
Quickpay pr. md. incl 500 trans: 150 kr.
Derefter gebyr pr.. trans
Ekstra domæne 150 kr.

Efter 8 måneder er Epays oprettelsesgebyr tjent ind.

Ekstra domæner er kun interessant, hvis man har flere domæner gennem samme betalingsgateway.

Jeg bruger Epay, og er yderst tilfreds, men jeg har heller ikke 500 trans pr. måned. Men jeg har 2 domæner. Så det får jeg til samme pris, som eet domæne koster hos Quickpay.

Hæve direkte fra Prestashop. Jeg ser det ikke som et problem, at jeg skal logge på Epay for at hæve mine betalinger.

Epays relayscript virker ikke i Prestashop 1.4: Det kommer det sikkert hurtigt til. EDIT: Dette burde være være muligt i vers. 3.7. fra 2011-02-17, jvf,. epays changelog. Nyeste epay moduler kan hentes her: http://tech.epay.dk/files/3/

Epays relayscript virker ikke i Prestashop 1.3.x.x. Jo det virker hos mig, men jeg er bekendt med at det ikke virker hos Prestafan1234. Så det kan ikke være et epay problem (Undskyld Ann)

Pointen. Valg afhænger i første omgang af, hvor mange transaktioner du forventer pr.. måned på din webshop. Så kan du jo begynde at lave nogle beregninger m.h.t. oprettelsesgebyr, som er en eengangsydelse ctr. månedlige gebyrer.

Link to comment
Share on other sites

@Pertho - du skal skam ikke undskylde :-) Jeg har nemlig fået mig en allieret, hvor det heller ikke virkede før der både blev rettet i både OPC og ePay modulet - så det er ikke mig, der er helt tosset.

@Kjeld - skal du ikke betale for remote capture hos Quickpay? Muligheden er der nemlig også hos ePay, men koster ekstra.

Og en sidste note herfra: Jeg skrev i mit sidste indlæg om ePay vs. Moneybookers, at fordelingen nu var 30-70 - her kommer det rigtig sjove: Alle mine ordrer siden har udelukkende været Dankort (og det er ikke engang først på måneden, så folk har løn på kontoen, hvis det er en faktor) Jeg forstår intet, men holder fortsat øje....

Link to comment
Share on other sites

Epays relayscript virker ikke i Prestashop 1.3.x.x. Jo det virker hos mig, men jeg er bekendt med at det ikke virker hos Prestafan1234. Så det kan ikke være et epay problem (Undskyld Ann)


Det er rigtigt som Ann siger der er altså et problem med epay relay og OPC i prestashop 1.3.1.1 ihvertifald der skal rettes forskellige ting før det kommer til at køre selv med epay 3.8, så det er ikke Ann der er galt på den her :)- mit virkede heller ikke men har fået det lavet.

Michael fra Prestahotel har styr på hvad der skal laves før det virker.
Link to comment
Share on other sites

Jeg får unknown customer or address (samme fejl som jeg får i min version 1.3.1.1.)

Skal lige siges at shoppen er installeret hos Meebox, så ny host, hvor det før var Gigahost.

Men kan du gennemføre køb efter køb efter køb uden fejl i IE? - det er nemlig oftest sådan jeg tidligere kunne fremprovokere fejlen i min nuværende shop. Og det virkede altid i Firefox.

Men i version 1.4 fik jeg den første gang, fra to forskellige pc'ere - og homeshop.dk fik den også i første forsøg.

Link to comment
Share on other sites

Blot ved at gennemføre køb i IE. Når jeg så slettede cache inkl. cookies osv. så virkede det igen. Så i et stykke tid troede jeg på, når ePay sagde, at det var min pc der var problemet, så jeg slog det til i shoppen igen. Så begyndte kunder at ringe med samme fejl, som aldrig havde besøgt mit site før. Derfor bruger jeg nu ePays pop-up løsning - som i øvrigt virker upåklageligt.

Hvis du søger på epay her i forum, kan du nok finde alle mine gamle indlæg om emnet. Jeg opgav lidt, da andre sagde at det virkede hos dem. Men som sagt ved ren installation i version 1.4 på ny server og ingen tilpasninger osv. osv. fik jeg fejlen igen.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som et lokalt problem, men jeg vil da lige være opmærksom på det.
Det er ved nogle shops nødvendig at have decodecookie sat til 1. Dette er beskrevet på www.prestashopguiden.dk

Har du prøvet på homeshop.dk fornylig? Den er nemlig sat op til at videreføre HTTP_COOKIE som POST-parameter i stedet for GET.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som et lokalt problem, men jeg vil da lige være opmærksom på det.
Det er ved nogle shops nødvendig at have decodecookie sat til 1. Dette er beskrevet på www.prestashopguiden.dk

Har du prøvet på homeshop.dk fornylig? Den er nemlig sat op til at videreføre HTTP_COOKIE som POST-parameter i stedet for GET.


Homeshop.dk virker, men han har jo også haft en til at rette både OPC og ePay - det virkede ikke out of the box. Jeg skal nok kigge på dit link også:-)
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke også gøre lidt for at få priserne på epay lidt ned ;) Jeg synes det er ærgeligt at udgifter er + 100% i forhold til quickpay når man skal have API delen med, og så et oprettelses gebyr på 995,- Hvad i alverdens går de penge helt specifikt til tænker jeg?! Jeg kunne forstå det hvis der var store administrative ting i forbindelse med den oprettelse, men jeg har svært ved at se hvad det skulle være.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som et lokalt problem, men jeg vil da lige være opmærksom på det.
Det er ved nogle shops nødvendig at have decodecookie sat til 1. Dette er beskrevet på www.prestashopguiden.dk

Har du prøvet på homeshop.dk fornylig? Den er nemlig sat op til at videreføre HTTP_COOKIE som POST-parameter i stedet for GET.


Homeshop.dk virker, men han har jo også haft en til at rette både OPC og ePay - det virkede ikke out of the box. Jeg skal nok kigge på dit link også:-)


Hvis er dette, du mener jeg skal ændre, så har jeg prøvet det, både i min version 1.3.1.1 og 1.4
Gå til Modules og tryk på Configure ud for ePay
Skift værdien for URL-decode cookie in relay-script og tryk Update settings
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke også gøre lidt for at få priserne på epay lidt ned ;) Jeg synes det er ærgeligt at udgifter er + 100% i forhold til quickpay når man skal have API delen med, og så et oprettelses gebyr på 995,- Hvad i alverdens går de penge helt specifikt til tænker jeg?! Jeg kunne forstå det hvis der var store administrative ting i forbindelse med den oprettelse, men jeg har svært ved at se hvad det skulle være.


En del af svaret kan du nok få, hvis du forsøger at ringe til Quickpay.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...