Jump to content

Aanpassingen 'Productmaatwerk'


JoelEnckels

Recommended Posts

Hello,

Om er voor te zorgen dat mijn db's niet te groot worden en omdat het voor mij toch niet nuttig is om met de standaard combinaties te werken dat Prestashop aanbiedt zou ik graag met drop down lijsten werken binnen de personaliseringsoptie bij de producten. Hetgeen wat dus in het Nederlands 'Productmaatwerk' noemt. Op dit plaats zou ik graag kleuren en groottes willen verwerken zodat de klant maar op 1 plaats alle opties dient op te geven. Het is niet nodig dat bij het kiezen van een optie de foto of de URL wijzigt. 

Bestaat er hier een module voor of is het op een of andere manier zelf aan te passen?

Dank je wel!

Groeten,

Joel

 

 

productmaatwerk.thumb.jpg.f1b1707e2d0af7f39ae1edfe1ee33fe5.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey Curious, bedankt om de link hier te posten. Ik had deze ook gevonden maar ik vind het zo jammer dat Prestashop niet gewoon de optie open laat om een dropdrown-lijst te gebruiken binnen hun eigen 'Productmaatwerk' of 'Product customisation' onderdeel. Dat zou visueel veel mooier zijn. De module dat je hierboven toont heeft jammer genoeg ook wat visuele gebreken waar ik me aan stoor.

Misschien dat ik toch maar opteer om een volledige personaliseermodule aan te kopen. Ik begrijp wel het idee achter de 'combinaties' maar ik begrijp niet waarom Prestashop het niet mogelijk maakt om de mogelijkheid uit te schakelen. Voor heel wat websites die werken met verschillende keuzemogelijkheden is het een breekpunt om Prestashop te gebruiken. Een andere optie is om toch opnieuw te kiezen voor een ander pakket maar dat zou jammer zijn want heb dit pakket volledig gepersonaliseerd en word nu bij het ingeven van de producten geconfronteerd met de combinaties.

Link to comment
Share on other sites

Visueel is alles aan te passen, ik snap je redenatie dus niet helemaal. Voor zover ik het kan zien kan je met deze module precies bereiken wat je wil, maar is het enige wat je zou moeten doen wat visuele aanpassingen zodat het aan je wensen voldoet. Benader de ontwikkelaar eens, en leg je wensen voor. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Curious said:

Visueel is alles aan te passen, ik snap je redenatie dus niet helemaal. Voor zover ik het kan zien kan je met deze module precies bereiken wat je wil, maar is het enige wat je zou moeten doen wat visuele aanpassingen zodat het aan je wensen voldoet. Benader de ontwikkelaar eens, en leg je wensen voor. 

 

Ik heb de auteur gecontacteerd via de eigen website en via prestashop maar op beiden kreeg ik geen antwoord. Via Prestashop heb ik wel een standaard antwoord ontvangen. 
Visueel gezien bedoel ik vooral dat de teksten in de lijsten bijvoorbeeld wel de center- en middle-optie hebben meegekregen maar dat de teksten toch niet geheel in het midden van de dropdownlijst staan. 

Het is misschien wel wat muggenziften maar dat komt onprofessioneel over.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...