Jump to content

Kleine bestellingen klant de keuze om meer verzendkosten te betalen of te wachten?


ricardo1990

Recommended Posts

Hallo beste forummers,


Ik heb een dringende vraag!

Ik ben bezig met mijn webshop met prestashop versie: 1.3.6.0

Is het mogelijk als de klant bvb een product van 1 euro besteld (komt zowiezo normale verzendkosten bij van 6.75)
dat er een optie bij staat om 8 euro meer te betalen en direct verzenden en een optie van maximaal 1 week wachten ?

Dus als ze optie 1 klikken dat die 8 euro er dan bij komt, en dat deze opties alleen erbij staan als de bestelling lager is dan zoveel euro ??

Dit heeft te maken dat ik nog geen vooraad kan hebben en dat ik bij me leverancier moet inkopen voor 8 euro verzendkosten, en als de klant 1 ding van 1 euro koopt kan ik daa ronmogelijk 15 euro verzendkosten op gooien! (8 euro leverancier naar mij en 6.75 van mij naar klant)



Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!!!

Link to comment
Share on other sites

Wij hebben een shop gericht B2B.

Je dient éénmaal keuzes te maken en te investeren bij een start. Bij de start maakten we per verzending een klein verlies. Nu een paar maanden later krijgen we meer bestellingen wat we dagelijks doorgeven aan onze leverancier. De goederen komen daags nadien bij ons aan en wij verdelen dan de betrokken artikelen naar onze klanten toe.

De situatie is als volgt: wij krijgen dagelijks een pakket-diezelfde dag gaan er een tiental pakketjes naar onze klanten.

Wij laten ook niet meer de paketten op kosten van de leverancier versturen. We hebben nu inkooptarieven ex-works. Onze koerier haalt dagelijks via zijn partner in Nederland het pakket af wat ons telkens een 3-tal euro bespaart.

Wat we ook geleerd hebben is de belofte te leveren daags na bestelling! Een haalbare leveringstermijn is max. 3 dagen. Daarmee kunnen handelaars en consumenten leven. Velen onder ons starten een webshop om een extraatje te verdienen. Verras jezelf niet hoeveel werk één bestelling met zich mee brengt.

- ontvangst bestelling via mail
- in je BO telkens de statussen aanpassen (wachten op betaling, betaling geaccepteerd, bestelling in afhandeling,...)
- herverpakken van de bestellingen
- etiketteren
- verzenden (koerier komt ten laatste 18:00u pakketjes oppikken)
- en daarna nog de statussen veranderen in "geleverd"

Mocht een klant toch daags nadien haar bestelling willen, dan rekenen we een toeslag aan. Deze flexibiliteit is denk ik wel mogelijk met B2B shop.

Tot slot kun je in een beginfase afspreken dat jouw leverancier de orders zelf direct per pakketdienst levert. Wel goede afspraken maken dan. Het bespaart dan enorm in verzendkosten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Voor B2B lijkt het mij toch handiger om met een fullfilment bedrijf te gaan werken. Zij beheren jou stock, handelen binnenkiomende bestellingen af(etiketering en verzending) en verwerken de retouren. De betere bedrijven bieden ook een customer service aan. Dergelijke bedrijven zijn in Nederland en België nog niet zo talrijk als in het buitenland maar het begint te komen. het is natuurlijk niet gratis maar als je ziet hoeveel werk en tijd je ermee kunt besparen dat je dan weer kunt besteden aan de dingen die echt je persoonlijke aandacht nodig hebben. Jammer is alleen dat alle bedrijven die ik tot hiertoe gecontacteerd heb steeds vragen om met Magento te werken i.v.m. de koppeling aan hun systemen. Op de vraag waaraan de shop dan moet voldoen om te kunnen koppelen heb ik van niemand antwoord gekregen. Prestashop kennen of willen ze niet kennen om een of andere reden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...